tisdag 25 juni 2013

Nyläst

Jag har inte läst så mycket sedan Ben kom, men två böcker har jag avverkat. Här kommer en haikukort utvärdering av den första: Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren. En klassiker som jag tänkt läsa länge, men inte kommit mig för att göra förrän nu, när min bokcirkel valde den som bok.

Kortfattad recension: Jag älskade den. ÅH VAD BRA DEN ÄR.

En mening om varför man bör läsa boken: För att språket gör så att man blir avundsjuk och för att historien är så vacker och samtidigt spännande och för att man verkligen vill få veta att allt går väl för huvudpersonerna.

En mening om varför man bör undvika den: För att man kanske hellre läser nutida deckare och spänningsromaner.

2 kommentarer:

  1. Min favorit! Alltså, språket. SPRÅKET! Herregud, jag fattar inte att jag använder samma alfabet som han. Hur kan man skriva såna makalöst vackra saker? Svårt jävla avis :-)

    SvaraRadera
  2. Jag vill OCKSÅ KUNNA SKRIVA SÅ!!!

    SvaraRadera