måndag 24 juni 2013

Ny mensch

Klockan är halv fem och jag går omkring med Bubba i Ergobabyn och hoppas att han somnar snart och det kan ju tyckas vara lite segt. På grund av den arla timmen och allt. Men vet ni, jag har precis sovit FEM TIMMAR I ETT SVEP, så jag går som på moln här. Nils tog Bubba fram till fyra i morse så att jag skulle få sova. Herregud vad jag mår mycket bättre nu. Älskar sova. Älskar Nils.

Här kommet förresten ett podcast-tips: Desert Island Discs. Det är ett brittiskt intervjuprogram där gästerna tar med åtta låtar som representerar de åtta skivor de skulle ta med sig till en öde ö. I slutet måste de välja en av skivorna före de andra samt en bok och en lyxgrej för att göra vistelsen uthärdlig. Mellan låtarna som ramar in programmet intervjuas gästerna om sina liv ungefär som i Värvet av en superduktig intervjuare. Finns asmånga (kanske flera hundra?) avsnitt i arkivet. Jag har hittills lyssnat på Yoko Ono, Morrissey, Kathy Burke och Stephen King.

2 kommentarer:

  1. Bra att du fick sova, om än i 5 h bara.

    You had me at Morrissey. Var hittar du denna podcast?

    SvaraRadera
  2. Morrissey-avsnittet var riktigt fint. Jag laddar ner från telefonen i det där programmet (appen?) som heter "Podcaster". Det är bara att söka på Desert Island. Alla avsnitt finns också i arkivet på hemsidan: http://www.bbc.co.uk/radio4/features/desert-island-discs

    SvaraRadera