måndag 3 juni 2013

Kämpar!

Första dagen med barna för mig själv gick över förväntan. Det började med en hyfsat stillsam frukost vid tiotiden (lät Bossa kolla iPad i sängen en timme efter att Nils gått för att få släcka ner hjärnan en stund efter nattens vak). 

Sedan valde Bossa kläder. Hon ville absolut ha på sig sin nya klänning som hon fått av Liselott. JAG ÄR SOM EN PRINSESSA, konstaterade hon och försäkrade sig om att hon skulle få ha den i morgon också för att få VISA ULRIKA (dagmamman). 

Resten av förmiddagen tillbringades mest så här. I soffan, ammande, med utsikt över fjunigt treveckorshuvud och en snart-treåring som kollar på Barnkanalen. 

Jag blir så jävla svettig av att amma. 

Min målsättning med dagen var att båda barnen skulle överleva samt äta något och att vi skulle lyckas ta oss ut en gång. Det var det här som gick över förväntan, för vi tog oss ut inte bara en gång ...

... till lekplatsen i Majorna ...

... utan frampå seneftermiddagen en gång till, ut på gården. 

Och så plockade vi blommor!

Dessutom har barnen varit kärleksfulla mot varandra. 

Och så har mammi fått chilla lite i soffan med gullungarna. 

Bra första dag! Dock väldigt jobbig och intensiv. Beundrar Olga och Ewonne som fipplat med två barn mycket mer än vad jag har gjort, utan hjälp av förskola ens några dagar i veckan. 

Bonusläsning: jag har också hängt in en tvätt och hängt upp en annan samt sett till att maten stod på bordet när fadern kom från jobbet. Därefter har jag fixat fint i köket. *så duktig va?*

6 kommentarer:

Olga sa...

Men wow! Very Well done! Jag brukar få x antal raseriutbrott och inte laga middag (kanske också för att han kommer hem 16:00).

Två utevistelser är överkurs!

Sandra sa...

Wow! Väl kämpat! Jag begriper inte hur du lyckades med att komma ut två gånger! Mycket imponerad. Jag kommer ihåg när Edgar var nyfödd och Hass hade börjat jobba igen, Edith hade inte börjat på förskola än, hur fruktansvärt tungt allt kändes på morgonen men vilken superhjälte jag kände mig som när kvällen kom och ungarna sov och alla hade överlevt dagen. Sen spenderade vi nästan alla dagar ute, i tre månader, för att slippa stöka ner hemma dvs slippa städa. Sen orkade jag inte mer och Edith fick börja förskola.

Sue-Ellen sa...

Fantastiskt! Har inte hitills lyckats att både föda kidsen OCH diska, så jag är mäkta imponerad.

Maria sa...

Haha, det var första dagen. Har fortfarande lite energi kvar. Misstänker att det kommer att se annorlunda ut i juli, då Nils ska jobba hela månaden och Bo ska vara hel-ledig från förskolan.

Olga sa...

Uuuh vad trist!

Ewonne Rudberg sa...

Heja heja frisk humör! Grymt ju!
Lustig grej: ert kök ser typ exakt ut som vårt!