fredag 7 juni 2013

Gåvoskörd

Herremingud vad det har regnat presenter över familjen Hellbjörn, och främst mig, i dag. Tillåt mig redovisa!

Mina föräldrar är här på besök och i fölsedagspresent av dem fick jag gå till Löp & Sko och prova ut ett par joggingskor som passar mina fötter som en handske. Dessa kanske inte ser mycket ut för världen, men jävul vad sköna de är. Konstig grej 1: att springa på löpband efter att inte ha sprungit på tio månader samt med väldigt ömma och mjölkstinna bröst. Konstig grej 2: att jag tydligen ska ha 39,5 på mina joggingdojor. Men det är väl graviditeten? Före Bossa hade jag 37 för jämnan. Innan Ben föddes sportade jag 38:or. Fråga: hur ser familjen Annorlundas mammafötter ut?

Nils föräldrar är också i stan, för att fira Nils far som fyller 70, och de kom förbi med massa grejer. Som ansiktskräm till mig. 

Och ett väldigt fint Essie-lack och bidrag till ett (oerhört välbehövligt) fotvårdsbesök.

De hade också med den här kaninen till Ben. Den är så mjuk!

Och bokstäver till blivande rumsdörr. 

Bossa fick trosor ...

... och en söt mugg.  

Och så kom det paket med posten. Det var från Matilda och hon skickade byxor och strumpor till Ben ...

... ett oerhört rosa läppglans till mig. Jag har provat det och det är verkligen så INNI rosa. Jag älskar det givetvis. Gillar smink som skriker lite. 

Bossa fick också present av Matilda. En ananasväska. Alltså glädjen när hon såg den. Hon älskar ju Svampbob fyrkant som bor i just en ananas så hon förstod genast att det här var en extra fin väska. På bilden är hon tagen av stundens allvar. 




3 kommentarer:

  1. I heat you cousin. Gått från 38 till 40, främst på bredden. Med vänlig hälsning, Kajsa Anka

    SvaraRadera
  2. Det är knäppt vad mycket som händer med kroppen under grossessen alltså. Synen förändras ju också. Så himla konstigt.

    SvaraRadera
  3. En längtar ju efter sommarbilder på Bossa i sommardräkt och väska. Det kan jag säga.

    SvaraRadera