onsdag 19 juni 2013

Första skolavslutningen

Hej! Finns det något gulligare än massa små barn som gör saker i grupp? Jag tror inte det. Här är Bossa och alla hennes dagmammekompisar (alla förskolekids som går hos kommunala dagbarnvårdare i Majorna/Linnéstan) på avslutningen i dag. De sprang ett lopp i Azaleadalen. Kolla söta som ställer sig i startposition.

Här springer Bossa med sin dagmamma.

Och här är hon mäkta stolt med diplom och medalj.

Det är så himla deppigt att vi kanske inte ska ha kvar den här barnomsorgen nu när vi ska flytta. Känns hemskt mot Bossa att slita loss henne från de här personerna som hon älskar. Därför tänkte jag nu starta en insamling så att vi kan köpa ett hus i Änggården eller Kungsladugård eller Majorna och på så vis slippa byta förskola.

Hur som helst. Annars har vi mest legat i sängen och tagit bilder på oss själva. Det händer inte så jättemycket här för tillfället. Tänker mest på sömn. Och hus.

5 kommentarer:

  1. Hehe, gulligt.

    Ilon har likadan body!

    SvaraRadera
  2. Jag älskar dom där bilderna!

    SvaraRadera
  3. Åh gulligt!
    Men förstår att det känns knepigt med byte av barnomsorg, det är inte lätt. Harry ska ju byta avdelning till storbarnsavdelningen (!!!) och det är nervöst nog tycker jag.

    Men alltså... kallas hon för Bossa på dagis också??

    SvaraRadera
  4. Olga - jag hämtade ut den gratis på Lindex med den där kupongen man fick i BB-påsen. Enda plagget han har i storlek 50 = det enda plagget som inte är för stort.

    Karin - jajamen, hon heter Bossa överallt nu. Till och med hos morfar, som länge vägrade kalla henne för det.

    Vad stor Harry har blivit! Storbarnsavdelningen, det låter det.

    SvaraRadera
  5. Ha ha vad kul!! Bossa och Bubba.

    Ja det är inte riktigt klokt. Vi drabbades alla av akut ålderskris när vi kom på detta. Även Elis bara "Vaaaa är min lillebror ett storbarn nu??".

    SvaraRadera