torsdag 27 juni 2013

Dagen i bilder

Dagen inleddes med att jag och Ben glodde på varandra i sängen en stund. 

Sedan gick jag upp och gjorde frukost till Bossa. Det är väldigt viktigt att grejerna serveras på rätt sätt. Så här kan det till exempel se ut: flingorna läggs i en hög on the side. Yoghurten serveras för sig själv med en liten sked (ej mellanstor barnsked utan just precis en tesked). Mackan med smör och honung ska delas i småbitar. Och så ett glas mjölk till det. 

När Bossa grisat ner sig med en skål äpplebitar framför Barnkanalen satte jag Bubba i babysittern, hällde upp kaffe och hjälpte en kompis med en pressrelease. Kände mig lite som en proffsig mamma som ba "tar med sig bebisen till jobbet - inga probleeem". (Stör ihjäl mig på sådana uttalanden. Det beror ju helt på hur bebishen är. Hade aldrig funkat att sitta så här med Bo, funkar med Ben.) 

Sedan packade jag olika saker i olika väskor ... 

... hängde i soffan med kidsen en stund ...

... och ammade. Alltid amma!

Packningen föranledde en tågresa där jag insåg att vi är ganska många i familjen nu. Tog upp sex platser, tror jag. Lite pinigt, då tåget var nästan fullt. Men jag försöker tänka att folk borde tacka oss som vägrar skaffa bil och alltså i princip är miljöhjältar.

Tåget förde oss till Halmstad och farfar och farmor. I bild: Ben med farfar. 

Här ska vi hänga över helgen och jag misstänker att Bossa kommer att leka "ganska" mycket med Nils gamla grodsamling som åkte fram. 

Själv kommer jag nog att titta på många avsnitt av Twin Peaks med Bubberiet i knät.

Samt göra det här. 

5 kommentarer:

  1. Men jösses sicken gosig bild på dig och Ben. Hoppas ni får det fint i Halmstad.

    SvaraRadera
  2. Alltid amma! Nu behöver Ilon "bara" amma ca 5 ggr på dagen och några på natten.

    /Fri som en fågel

    SvaraRadera
  3. Alltså sista bilden! Så söta. Och ni är ju så lika. Lite uppåtnos och urgulliga i största allmänhet.

    SvaraRadera
  4. Lycka till med ögat imorgon!

    SvaraRadera
  5. Sandra och Karin - tack hörrni! Det är så himla mysigt att snusa på den där lilla att man liksom blir lite sådär gullig och salig av bara farten.

    Olga - ojsan, det tar sig! Fem gånger är ju inte så farligt. Eller vänta ***kollar i min app hur mycket jag ammar *** jo, jag ammar cirka 12 gånger om dagen. Och så kanske fyra på det som räknas som natt. Eller tusen ggr om man räknar de frustrerade timmar då han inte vill somna om och jag försöker tvångsmata honom med tutten.

    Sara - tack! Det gick bra, tror jag.

    SvaraRadera