torsdag 6 juni 2013

Dagen i bilder

Dagen inleddes med bebismys och Breaking bad i sängen. 

Sedan upptäckte vi hur STOR Bossa blivit helt plötsligt. 

Och så gick vi ut.

Vi hörde något om nationaldagsfirande i Slottsskogen, så dit gick vi. Där blev det ansiktsmålningspremiär. 

En fjäril!

Och så fanns det en ballongsnurrare. Eller vad det heter. 

Bossa fick ett svärd och var plötsligt en PIRATFJÄRIL.

Vi hann med en sväng i Plikta också ...

... innan vi lämnade folkmassorna bakom oss och gick till Lagerhuset. 

Där åt vi mat och kollade Pingu.

Bubba ammade väl inpackad i filtar. 

På väg hem stannade vi till vid studsmattan vid Järntorget. 

Väl hemma var tre av fyra i familjen supertrötta. Far och son somnade i Bossas säng medan jag kämpade mig ut på gården med den pigga av oss. Det krävde en stor kaffe, det. 

Sedan badade jag Bossa. Hon blev så himla besviken när ansiktsfärgen rann bort. 

Därefter gjorde jag det här duktiga: gick och pantade och bar ut glas och kartonger till återvinningen, handlade, städade badrummet och plockade upp tusen grejer och klädesplagg som låg utspritt i lägenheten. Det får illustreras av hur Bubba såg ut i vagnen när vi gick och handlade. 

Nu sover Bossa och Nils ska ut och springa. Jag och Bubba ska väl amma antar jag. 

1 kommentar:

  1. Tror Bowie skulle uppskatta ansiktsmålningen jag!

    SvaraRadera