söndag 9 juni 2013

Behöver bekräftas, yo

Vad annorlunda det kan vara. I dag är jag väldigt glad och nöjd med livet och känner mig lyckligt lottad och så vidare. Och då har jag ändå mest gjort sådana här saker i dag: skurat golv, tvättat jättemycket lakan och skit i tvättstugan, skrubbat badkar och toalett och dammsugit. Det låter ju inte som så roliga grejer, men två saker stämmer på mig och det är: 1, jag njuter av att göra fint hemma och känner djup tillfredsställelse när det blir fint och i ordning och 2: punkt nummer 1 stämmer bara om insatserna samtidigt belönas med uppskattning och beröm.

I dag har Nils berättat för mig väldigt många gånger att jag är superduktig och bra och gör så fint och det resulterar i att jag lyser som en sol och att alla städinsatser känns extra bra. Om jag däremot inte hade fått höra att jag är duktig så hade jag just nu suttit och surat och varit extremt bitter. Så enkel är jag! Beröm mig, och jag mår bra och fixar. Se mig ej och jag blir förtvivlad och får ångest.

Förresten - i morgon har Ben funnits i fyra veckor. Hur fort har inte det gått???!!!

4 kommentarer:

  1. Lilla Ben! Grattis!

    Jag lystrar också extremt bra på bekräftelse ...

    SvaraRadera
  2. Det är klart att man behöver bekräftelse. Ibland är det ju så lite som krävs, att nån klappar en på axeln och säger att hen ser en kan betyda så himla mycket.

    SvaraRadera
  3. Jag är som du. :)
    Och Ben är hur fin som helst!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra att det finns fler bekräftelseapor där ute.

    SvaraRadera