torsdag 9 maj 2013

Vi tänkte hänga ute en massa, men gud vad det regnade

I dag vaknade Bossa först vid åtta. Då var jag ganska pigg, så trots att jag hade sovmorgon och egentligen fick lov att sova vidare kunde vi äta frulle tillsammans alla tre. 

Ganska tidigt var vi ute på gården och hoppade i cykelkärran respektive upp på cyklarna. 

Vi tåg båten över till Hisingen ...

... och cyklade till det där Villerkullahuset som är till salu. Jag blev positivt överraskad av hur nära stan samt kommunikationer det ligger. Nils blev besviken över att tomten är yttepytteliten. Vi får se hur det känns efter visningen på måndag. 

Sedan flydde vi undan domedagsregnet genom att leka med ALLT på Toys R Us på Backaplan. 

Vi gjorde massa andra ärenden på Backaplan när vi ändå var där. Som att köpa en mörkläggningsgardin till vårt sovrum (är så trött på att vakna med solen) på Jysk och remmar att spänna fast nämnd gardin på cykelvagnen med på Rusta. 

Testade också ett lunchhak vi velat prova flera gånger: Flintstone Grillhouse. Mysigt, sunkigt och härligt. 

Och så förberedde jag mig inför kommande avslag genom att köpa det här på ÖB.

Vi avrundade med varsin milkshake. 

Väl hemma var jag helt slut och somnade på soffan medan Bossa åt äpple och kollade på Röjar-Ralf. Tror att Nils somnade på golvet samtidigt. #parentsoftheyear

Vid middagen kom Bossa på att man kan SMÖRJA SIG PÅ BENEN MED KETCHUP. 

Så efter maten tog vi ett bad.

När Bossa gick upp för att bli kammad av Nils låg jag kvar med det här. Är så besviken på den här boken. Tycker verkligen att den är dålig. Synd på så rar Tina Fey. Ju högre förväntningar, ju högre fall antar jag. 

Vi avslutade med fix och trix på Bossas rum. Bo iförd hörlurar, eftersom Nils borrade upp mörkläggningsgardinen i rummet bredvid. Bossas värsta ljud är ljudet av manual labour. 

5 kommentarer:

Den där Jenny sa...

Trodde att jag var ensam i min besvikelse på den där boken. Tack för att jag slipper känna mig ensam!

Maria sa...

Tack själv! Har nog bara hört bra saker om den. Skönt att vi är två i alla fall.

Olga sa...

GUDVADSPÄNNANDE med husköp. Jag tror visst att jag ska flytta in där? Håhåjaja.

Maria sa...

Olga - haha, jag tycker också att det är superspännande när andra är på gång med husköp. Nu när vi kanske själva är det är jag mest rädd och stressad.

Olga sa...

Nääää njuuuut!