tisdag 14 maj 2013

Vad som hände och händer

Tusen miljarders tack för alla grattis och lyckönskningar. Jag är överväldigad.

Är också omtumlad efter den snabba förlossningen. Hade kanske tänkt att det skulle gå liiite fortare än sist, men ojojoj. Fram till niotiden på kvällen var jag osäker på om det ens var "på riktigt" och vid elva, när värkarna började bli outhärdliga, var Bubbas ankomst endast 45 minuter bort. Höll på att bli moderkaka i svärfars dyra fina bil nästan!

Iallefall. Väl i bilen var värkarna jättestarka, men jag fick åtminstone någon minuts paus mellan dem. När vi kom fram till förlossningsentrén vud halv tolv var det slut på pausar. Blev inrullad i rullstol och skrek efter epidural och lustgas och "allt jag kan få". Men barnmorskorna hann inte ens sätta sådant där ctg eller vad det heter. De hann inte ens fråga efter mitt namn, insåg vi efteråt. De bara la upp mig på en brits och klämde på magen och då gick vattnet och huvudet var på väg ut. Fick slita av mig kläderna och börja krysta. Fick i alla fall lustgas och det var lika härligt som jag mindes det!

Sprack en del även denna gång, men inte lika illa som sist och den här gången blev jag bedövad innan de sydde.

Härlig grej, också, att få upp sin bebbla på bröstet direkt. Han mådde så bra från början och verkade liksom helt okej med allt ståhej. Bossa slutade ju andas och blev ivägburen direkt när hon kom.

All and all så vinner den här förlossningen över den förra med ungefär tvåtusen hästlängder. Jag mår så oförskämt bra i dag att det känns som att jag fuskat på något vis. Vad hände liksom? Har duschat och till och med bajsat två gånger!!!

Nu har Nils åkt hem med Bo. Hon kom förbi med svärisarna och hälsade på lillebror. Tror att hon gillade honom. Var kanske lite hårdhänt, men det är väl bara att han vänjer sig.

Hoppas på att få åka hem med Bubba i morgon.

9 kommentarer:

hemvändarn sa...

Nu kommer tårarna - Jakob Hellman

Sparkling sa...

Oj, sladdar in på upploppet och skriker GRATTIS!

Eva sa...

Oj vad häftigt! Ja nu kommer tårarna. Vad otroligt fin han är. Stort grattis igen och bra jobbat!

Elin på jobbet sa...

Åh så himla underbart! Och såååå skönt att ni mår bra båda två. På jobbet har det jublats ska du veta alla är så glada för er skull. Kraaam!

Olga sa...

Det är så sjukt snabbt!!! ASBRA GJORT HEJA DIG!!!!! Pussa Bubba från tant Ania

Ewonne Rudberg sa...

Fy fan va gött!! Alltså, känslan av att vara typ helt "återställd" efteråt, hur AWSOME? Fy fan vad bra du är, helt utan bedövning också, det är så man blir tårögd!

Fifi sa...

Vad skönt att det blev en bättre förlossning än sist!

Guldmazarinen sa...

Dör pga så fin bild av syskonen Hellbjörn!

Colombialiv sa...

Men åh! Vilken action! Och så himla bra.