måndag 13 maj 2013

Va ere som händer där inne?

Jag sov lite på förmiddagen i dag och vaknade av nya värkar. Eller vad det är. Jag säger värkar, för de känns i livmoderdelen av magen, tror jag, och inte som sammandragningarna jag haft i över en månad. Det känns som mensvärk. Och mensvärk = värkar, tänker jag.

Fast de är inte så smärtsamma och därför tänker jag att det kanske inte är på riktigt ändå. Min förra latensfas var ju ej så mysig. Grät när de skickade hem mig med panodil när vi åkte in första gången och jag bara öppnat mig en centimeter.

Kan det vara så att min smärttröskel är högre nu än då? OJ VAD JAG HOPPAS PÅ DET!

Fast tänk om min smärttröskel har sjunkit och att det jag upplever nu var något som hände sist också men att jag inte ens märkte det då för att det är så fisiga småvärkar. I så fall vill jag sövas och föda Mad Men-style.

Nu ska jag ta ett bad.

5 kommentarer:

  1. Men åh! Hela du är ju en cliff hanger nu! Blir alldeles nervös.

    Har för övrigt bestämt att det är din smärttröskel som är högre.

    SvaraRadera
  2. Alltså, nu måste man ju gå in på din blogg typ var 10:e minut :-). Det är olidligt spännande... Eftersom det blev planerat snitt med Olle och ajg aldrig hann få varken förvärkar eller värkar har jag ingen aning om hur det ska kännas. Nu känner jag efter hela tiden, det är ju några veckor kvar men det känns otroligt annorlunda mot sist. Den här bebben ligger ju redan nedåt och oj vad det trycker och håller på.

    SvaraRadera
  3. Heja Bubba! (Klart din smärttröskel har höjts.)

    SvaraRadera
  4. Tack alla! Känns så kul att ha er med.

    SvaraRadera