måndag 20 maj 2013

Tiny furniture

I morse lämnade Nils Bossa hos dagmamman medan jag och Bubba vilade vidare. Sedan drog vi ut och hann precis köpa frukost på Subway innan de slutade servera den. Tyvärr var det en ganska o-rolig frulle. Det var egentligen bara som vilken sub som helst som de slängde in ett äggpaket i och värmde på. Inte så gott. 

Efter maten gick vi till bokhandeln vid Järntorget och köpte den här. Jag råkade lämna kvar mitt första exemplar i förlossningsrummet. 

Väl hemma ammade jag medan Nils städade vardagsrummet och sedan skulle jag städa badrummet medan far och son tog igen sig på soffan. 

Tänkte lyssna på den här medan jag städade. 

Men eftersom Bubba villa amma med "ganska" täta mellanrum i dag blev det svårt att komma loss och få någon städning gjord. 

Fast förr eller senare måste även små mjölkentusiaster vila. 

När jag var färdigstädad fick Bubba fortsätta vila på mig. Så mysigt. 

Bubba har förresten blivit en officiell medborgare nu, med personnummer och allt! 

När Bossa kom hem åt vi middag ihop allesammans.

Efter maten badade Bossa med Nils medan jag ammade å ammade å ammade. Men när syrran var färdigbadad och vi slog på ett avsnitt av Svampbob släppte Bubba tutten och tände till. Det var visst intressant. 

Vi avslutade kvällen med att bygga ihop lite möbler till Bossas dockskåp. Byggsats från TGR. 

4 kommentarer:

Olga sa...

Haha Ilon har också suttit fast vid tutten på sistone. Tror de gör så i tre dagar tills mjölken har önskad mängd igen, för här har det blivit lite mer sällan idag!

GULLIG BUBBA och fina möbler.

Ps. Killen får städa när man är nyförlöst, minst tre veckor är man det. *ler*

hemvändaren sa...

Oj vilken hungrig Hellbjörn! Tur att han är så himla söt så du har top wiew.

Maria sa...

Olga - ooh, det visste jag inte! Ska upplysa Nils. Tack!

Petra - eller hur! Rätt go utsikt.

Olga sa...

;)