söndag 5 maj 2013

Söndagen - också i bilder

I dag väckte Bo mig vid halv sju och efter välling och tv-serier i sängen masade vi oss upp och gjorde pannkakor. 

Sedan fick Bossa glo på teve medan jag röjde i köket och städade badrummet. 

Efter det badade vi. Jag har köpt två vattenpistoler till Bossa, så nu är badandet ännu roligare. Till exempel brukar hon ropa "PAPPA JAG VILL HA EN PUSS" och när pappa kommer in för att få en puss sprutar hon vatten på honom. Hehe. 

Nils vaknade och gick upp medan vi låg i badet. Medan han kammade Bo sminkade jag mig. Men det är inte så himla kul att göra det nuförtin eftersom jag svettas så mycket att sminket blir rinnigt och/eller kakigt på en sekund. Vet inte om det syns på bilden, men jag är helt blöt i ansiktet här. Ändå skönare att vara höggravid i början av maj än i augusti, som sist. 

Nils drog ut och cyklade i Änggårdsbergen och jag och Bo gick och handlade. Löfte till mitt föräldralediga jag: att sluta handla på Hemköp. Det kostar alltid 400 eller 600 kronor när vi handlar på Hemköp. Spelar ingen roll vad vi köper. 

Lunch: sojakorv med bröd samt potatismos. 

Efter maten plockstädade jag i Bossas rum medan hon rev fram nya grejer. 

Och så tröstade vi bebisen en stund, eftersom hen blivit sjuk och ledsen, tydligen. 

När pappa kom hem från cykelturen gick vi till Hagabion. 

Vi kollade på "Binke med kompisar" och det var bara vi + en pappa och dotter till i hela salongen. Den andra pappan blev jättesur på mig när jag tog den här bilden. Visste inte ens att han kunde märka min mobilskärm från där han satt, men det kunde han. "DU STÄNGER AV MOBILEN VA?" fräste han åt mig. Jag la undan den på en gång och den var väl framme max fyra sekunder totalt. Ändå fräste han på oss igen när vi gick ut. Jag fick helt ont i magen och har det fortfarande. Önskar att jag kunde släppa sådant där, men det kan jag inte. Äter upp mig. 

Hemma igen lekte vi på gården. Först jag och Bo, medan Nils kollade Liverpoolmatch och påbörjade middagen, och sedan Nils och Bo, medan jag lagade färdigt maten. Observera avsaknaden av ytterkläder. Det var så varmt! T-shirtväder!!!

Sedan kom Jocke och Cathrin på söndagsmiddag. Och Caesar och Knutte, såklart!

Nu sover Bossa och jag och Nils ska kolla på ett avsnitt av Top of the lake, tror jag. I morgon påbörjar jag min sista jobbvecka på nästan ett år. Iiiiiiih!

7 kommentarer:

  1. Stackars den pappan. Hans liv måste vara ett ständigt helvete. Så spänd.

    SvaraRadera
  2. Släpp! Han är inte värd det! kram kusse

    SvaraRadera
  3. Fattar itne ens vad pappan var sur på?

    GRATTIS TILL SNART LEDIG!!!! När är Bubba beräknad btw?

    SvaraRadera
  4. Men så! Jag vet hur det där är, kan inte heller släppa sånt. Mår skitdåligt av sånt :/

    SvaraRadera
  5. Olga - att jag hade mobilen på. Trodde inte att någon kunde störas av det, men det kanske var skenet ifrån den.

    Bubba är beräknad till den 26 maj!

    SvaraRadera
  6. Ja om någon är hörselskadad kan visst ljudet störas av telefoner som är på men det verkar han ju inte ha varit.

    SvaraRadera