måndag 13 maj 2013

Nyläst

Nils har gått iväg för att fixa snacks till förlossningsrummet samt sladd till ett par portabla högtalare. Måste ju kunna lyssna på något gött när en krystar.

Mest för att få det gjort slänger jag in en "nyläst" här mitt i förlossningsbonanzat.

Jag har läst Bossypants av Tina Fey och det är en bok jag velat läsa jättelänge. Jag älskar nämligen allt jag tagit del av som kommit ur Tina Feys hjärna. Framför allt Mean Girls och Sarah Palin-sketcherna.

MEN den här boken var en djup besvikelse. Okej att hon formulerar sig roligt ofta, men jag fattar inte vad grejen med den här boken är. Fattar inte vad hon vill säga eller vad den liksom är till för. Och då beskriver hon ändå sina typläsare och vad de bör få ut av boken i början.

Är också så himla tröttsamt att hon gör sig lustig över sitt utseende hela tiden. Drar olika skämt där "poängen" är att hon är ganska ful och/eller knubbig. Gah, hon är ju skitsnygg. Orkar inte.

En mening om varför en ska läsa boken:

Det kan vara kul att se vad som händer bakom kulisserna på 30 Rock. 

En mening om varför en bör undvika den:

Jag tycker att det här är en osammanhängande och icke-välskriven bok och det är trist att få ens bild av Tina Fey lite grumlad.

3 kommentarer:

  1. Älskar att följa i realtid. Lycka till på alla sätt, är helt spänd och tänker på er massor!

    SvaraRadera
  2. Hejar på härifrån Nykvarn. Hemskt spännande detta. Lite avis på nått vis! Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Oj vad spännande. Får såna flashbacks... Go girl!

    SvaraRadera