fredag 10 maj 2013

Måste chilla

Åh, jag är inte så stark och pigg nu. Hade verkligen tänkt fånga den lediga klämdagen med någon slags familjeutflykt, men jag orkar inte. Jag gick upp med Bossa i morse och allt kändes helt okej - trots ganska lite sömn pga. sammandragningar och tryck på kissblåsan - fram till tio någon gång. Då hade vi varit i tvättstugan och vänt ett gäng gånger samt lekt på gården en stund och skulle precis ta tag i någon ny lek. Tror att det handlade om att klä Bossas mjukisdjur i lillebrors kläder. Men det gick liksom inte. Kände som ett akut fysiskt behov av att liggsitta i soffan. Så så fick det bli. Bossa fick leka själv och sedan glo på tv tills pappa Nils vaknade. Han kände min smärta, så att säga, och drog med sig Bossa ut på cykeltur. Så nu kollar jag på Jamie Oliver och Unga Mödrar och sådant i lugn och ro och försöker komma to terms med att det nog är just lugn och ro jag behöver från och med nu och till dess att Bubba kommer. Inte göra så mycket mer än att vila och äta. Det låter ju gött, men är tydligen svårt för mig att förstå.

Hur som helst så trillade den här bokleveransen precis in och det får mig ju att längta lite extra efter att vara ensam hemma och bara ligga i sängen. Dessa, tillsammans med boken jag fick av min kollega häromdagen, får mig att hoppas att Bubba dröjer åtminstone en vecka med att titta ut. Fast det vette sjavingen. I går fick jag två värkar som kändes i mensdelarna av magen. Det är väl ett tecken på att det närmar sig?

4 kommentarer:

  1. Åh jag önskar att jag fortfarande hade Blandfärs på min attläsalista! You are in for a huge treat! Kommer glömma värkarna på ett kick om du gillar Kringlan Svensson och hans skruvade smarta humor.

    SvaraRadera
  2. Snart är det måndag och då får du ta det lugnt! Få inte för dig att vara duktig och hämta tidigt på dagis. Gör bara precis det du känner för! Kram!

    SvaraRadera
  3. Ååå så spännande!!
    Och ja – vila vila vila ät. Håll inte på och trötta ut dig utan försök få lite ledig njutningstid! Fixa bara sånt som stressar dig enormt innan förlossningen. Puss

    SvaraRadera