måndag 13 maj 2013

Kanske kan bli en fjortonde maj-bebis?

Ingen bebis än. Men nu vågar jag faktiskt tro på att det dragit igång på riktigt. När jag gick och hämtade Bo på föris i dag var det som att jag skakade ner honom och fick honom att ta nya tag, för sedan dess har värkarna kommit tätare och med mer intensitet. Dock kan jag till exempel fortfarande - om än med ansträngd röst - prata medan de pågår, så de är väl inte superskarpa än. Jag har tagit ner än värkapp och bett Nils få koll på sådant där som nummer till förlossningen och när man ska åka in osv. Känns som att vi är ganska redo. Har dock inte gjort någon spotifylista än. Ska fippla lite med det nu.

Just det - vi har varit på visningen av Villerkullahuset också. Nils föräldrar är i Göteborg, så de passade Bo och lånade ut sin bil. Skönt, för det värkte på en del och då var det gött att inte behöva till exempel sitta på en buss. Skönt också att svärisarna är i Göteborg och inte Halmstad, av den händelse att det skulle gå fort med födseln. (De har en övernattningslägenhet i Göteborg som de åkt till nu.)

Jag blev himla förälskad i huset och kan verkligen se oss bo där. Så har jag inte känt om något vi har tittat på förut, inklusive lägenheten vi köpte när ...

*** haha, fick ta en paus för en värk ***

*** tajmade den, den var 26 sekunder lång ***

... Bossa var på väg och som vi bor i nu. Det är verkligen en litet drömhus.

Men, Nils tyckte att det var för mycket kompromisser (knasig planlösning, ljud från närliggande väg, i princip obefintlig trädgård), så det blir inget. Vi måste ju faktiskt vara överens.

Nu ska jag kolla lite Biggest Loser Australia och se vart det barkar hän med den här möjliga latensfasen. Lovar att uppdatera om det händer något dramatiskt. Ja, annars också är jag rädd.

13 kommentarer:

  1. Elin på jobbet13 maj 2013 20:19

    Åh vad spännande!!!! Heja Bubba!

    SvaraRadera
  2. ...och heja dig såklart!

    SvaraRadera
  3. Så spännande! Kämpa!

    SvaraRadera
  4. Åååh, olidligt spännande! Kämpa på!

    SvaraRadera
  5. AH SPÄNNANDE! Kommer gå in en gång i kvarten nu! Heja dig & heja bubs!

    SvaraRadera
  6. Haha, det känns som att jag nästan fiskar efter kommentarer nu. Inte meningen! Känner bara ett så himla starkt behov av att dokumentera allt. Och jag älskar ju att få kommentarer, men blir nästan generad när jag får så många fina. Tack hörrni!

    SvaraRadera
  7. Oj vad spännande! Heja dig! Heja Bubba!

    SvaraRadera
  8. Åh vad spännande! HURRA!

    SvaraRadera
  9. Shit vad spännande, heja Bubba!

    SvaraRadera
  10. Har följt den här bloggen länge och gillar skarpt. Håller tummarna för en 14:e maj-bäbis. Fyller själv år i morgon och kan hälsa att det är en alldeles utmärkt dag att fylla år på!

    SvaraRadera
  11. ALLTSÅ! Det här är så himla spännande så jag DÖR! Håller också på 14:e maj. Gael är född på den 14:e (dock februari) och det är en himla bra siffra.

    Heja Bubba och heja dig!

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas också på en 14 maj-bebis. Och här sitter jag på lite värdelöst vetande: Carola hade en låt på åttiotalet som hette 14 maj.
    Kanske inte en kandidat till spellistan dock under krystvärkarna :-)

    Kämpa på nu!

    SvaraRadera