måndag 27 maj 2013

Jävel vad vi ska sova gött nurå

I dag har jag verkligen gjort mitt yttersta för att mota vakennätter i grind. Dels försökte jag med gamla goa BVC-tipset "håll bebis vaken på kvällen i stället", men ärligt talat, hur enkelt är det? Vad ska jag göra med honom, spela schack? Så här såg han ut nyss när jag frågade om han ville vara med och kolla på nya säsongen av Arrested Development. Zzzzzzzzzz.

Det här, däremot, kan kanske bidra till nattro på riktigt. En nattlampa! Köpte den i dag för 399 spänn på en bebisaffär i antikhallarna. När han knorrar och bökar eller ska hitta min bröstvårta i natt kommer jag i alla fall inte att behöva tända sänglampan eller lysa honom i ansiktet med mobilen. Dessutom är den väldigt fin. I form av en svamp och allt.

2 kommentarer:

  1. Hur kan man inte vilja se nya Arrested Development??! Skärpning Bubbba.
    Nä skämt å sido, jag lider med dig. Vaknätter är det värsta med bebistiden. Jobbigt när man har ett till barn att ta hand om också, det är svårt att orka vara go och glad morsa efter noll sömn. Hoppas det går bättre snart.

    SvaraRadera
  2. Eller hur! Som en har väntat på ny säsong!

    Vaknätterna är verkligen hemskt plågsamma. Men den här gången vet jag att de går över. Det är en tröst.

    SvaraRadera