torsdag 30 maj 2013

Flirty-free YO

I dag fyller jag 33 år vilket föranledde en morgon med sång och paket.

Och bagelfrukost!

Jag fick mintgröna Converse och knallgul Kånken. 

Sedan gick Bossa och Nils till dagmamman respektive jobbet och jag lekte "find the tiny baby" ett tag. 

Vid halv tolv drog jag till stan och träffade en utvald skara kollegor på al fresco-lunch i parken bakom Storan. 

Det hette "Kvinnolunch" i ämnesraden på mejlkonversationen oss emellan, men Ben fick dispens. "Hans testiklar har säkert inte ens vandrat hela vägen ner", som Elin sa. I bild: Sara. 

Bubba fick present också: dagens andra Kånken. En liten mörkgråblå. Så nu har alla i familjen en varsin!

Efter lunchen hookade jag upp med Nils och åkte på visning av ett radhus i Kviberg. Ska inte bli långrandig om hur det gick, för då blir jag bara på dåligt humör. Men kort sammanfattat kan jag säga att jag är lite trött på mäklare och deras bransch. Blä. Desto roligare var det att hämta Bossa och leka med henne på gården. 

Nu har Bossa lagt sig och jag ska få skicka iväg Nils att hämta the take away of my choice. Fyller en år så gör en. I övrigt så satte jag Ben i bilsitsen i dag, i brist på babysitter som vi inte köpt än, och märkte att det ju var en ypperlig lösning. Han verkar gilla att sitta där och gunga och det är lätt att flytta honom från rum till rum. 

6 kommentarer:

  1. Men grattis på födelsedagen fina du!

    SvaraRadera
  2. Grattis!!! Verkar ha varit en mysig födelsedag! Vad gulliga ni är med era ryggor; har ni dem på er samtidigt? (Särskild Ben bär sina latinlexikon till föreläsningar va? Jag: ej smart)

    Samt en grej – ha honom fastspänd i bilstolen även om han bara sitter stilla. Jag råkade tappa ut Kaja när hon var mindre än en vecka. Helvete, ett trauma än idag. Blev kall när jag såg babyskyddet: Neeeeej!!!!

    SvaraRadera
  3. Obs ej meningen att skrämmas!

    SvaraRadera
  4. Åh vilken ångest! Jag ska verkligen börja spänna fast honom. Tack för the heads up.

    SvaraRadera
  5. Ja hellre spänna en gång för mycket än för lite liksom. :P

    SvaraRadera