lördag 11 maj 2013

En dag närmare förlossning, en fingertopp fattigare

I morse gick jag upp vid 9:30 och möttes av den här mysiga synen.

Jag gjorde genast pannkakor. 

Sedan gick vi ner på stan och handlade massa grejs. Bland annat på Polarn & Pyret och där fick Bo en ballong. 

Hängde också i Trädgårdsföreningen en stund. Tyvärr hade de rivit lekplatsen, men det gick bra ändå. 

Följde upp med en utomhusfika innan vi vinkade av pappa Nils som skulle på fotboll på Ullevi. 

När jag och Bossa kom hem satte jag på Umizoomi och somnade på soffan. Jag orkade verkligen inte vara vaken. Det gick inte. Bossa var också rätt trött. 

Sedan tog vi oss i kragen och gick ut och blåste såpbubblor. 

Och gick och handlade. 

Sedan hände en jobbig grej. När jag skulle skära lök till maten råkade jag snitta bort en stor bit nagel med kött på. Det blödde så mycket! Ni vet när det händer något som man förstår är riktigt illa, men man vet inte exakt hur illa och man liksom blir som radiostyrd och tänker kristallklara tankar samtidigt som allt snurrar? Så var det. Fast jag lyckades inte göra så mycket damage control, för det såg så jävla vidrigt ut. Tittade bara snabbt och packade in fingret i en handduk som jag blödde igenom och satte sedan på ett plåster. Hjälpte inte alls (se bild), så jag satte på handduken igen och knöt den hårt och följde sedan upp med fem-sex plåster på varandra. Har inte vågat kolla hur det ser ut nu. Men det bultar som inni. 

Aja, det blev mat i alla fall och den åts med hörselskydd pga renovering hos grannarna. 

Sedan kom Nils hem och vi plockade fram leran vi köpt på stan. Det var succéroligt! Bossa höll på i nästan en timme och byggde olika figurer. 

Jag gjorde en pepparkakssnubbe. 

Just det! Den här milstolpen hände också: Bossa fick ha trosor på sig för första gången. Hon var nämligen så duktig i går och sa till att hon ville kissa på pottan och kissade sedan en hel massa, så nu ska hon få testa att ha trosor på kvällarna. Hon har velat ha det väldigt gärna sedan hon såg att kusin Emma (åtta månader äldre) hade det när vi var uppe i Värmland. 

4 kommentarer:

  1. Men oj?! Tänk om det behövde sys?

    Duktig Bossa! Heja!

    SvaraRadera
  2. Tänker samma som ovanstående. Hur har det gått?

    Kram kusse

    SvaraRadera
  3. Jag tror inte att det är så mycket att göra utom att hålla koll så att det inte blir infekterat. Det blev liksom inte som en flik som skulle kunna sys eller tejpas, utan jag skalade verkligen bort halva nageln och det kött som satt under. Det är liksom irreparabelt. Hoppas bara att det slutar safta sig snart och blir som ny hud och att nageln växer ut snabbt.

    SvaraRadera
  4. Men usch. Låter, förlåt, jätteäckligt. Bild ..?

    SvaraRadera