söndag 12 maj 2013

Deal?

Mest anmärkningsvärda händelserna i dag är att Nils cyklade ett lopp (Göteborgsgirot) jättesnabbt (3,8 mil i skogen på 2 h 40 min) och att jag gick in i vecka 39.

Vecka 39, alltså. Det låter det. I morgon är min första föräldralediga dag och min plan för den är att:

- Läsa bok/böcker.
- Äta kolhydrater.

Och så ska vi på visning också. Fast det är mer som på kvällen.

I alla fall. Vecka 39. Nu kan Bubba komma när som helst. Det sa jag sist också vid den här tiden, och så dröjde det nästan tre veckor. Men jag tror verkligen att han kommer att komma före beräknat datum (vilket är 26 maj). Det känns så. Det trycker på. Mot könet.

Om jag får önska, och det får jag väl, så vill jag att det sätter i gång på lördag. Det vore så himla bra, för då har jag fått vila mig i form i en vecka och så är min mamma här och kan passa Bossa. Ska vi säga så, Bubs?

4 kommentarer:

  1. Håller tummarna för att allt går bra, oavsett när Bubba väljer att komma!

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna att det blir på lördag!

    SvaraRadera
  3. Heja Bubba! Svaga värkar på fredagskvällen så mor kan förbereda sista så kan du komma på lördag? Frisk och kry och fin!

    SvaraRadera
  4. Det tror jag på. En riktig ESC bebis! Han kanske tittar ut till avgörandet? Kom igen Bubba! *gör jazzhänder*

    SvaraRadera