lördag 25 maj 2013

Dagen, katten, glassen

I dag har det mysts med boken som Lisa skickade. 

Och så duschade jag medan jag var själv i lägenheten med Ben. Då får en vara lite kreativ. 

Ylva kom förbi med Dolores och mormor Elisabeth. Vi fikade och Bossa åt sina kakor uppifrån. 

Sedan gick Bossa loss i min garderob och provade olika saker. När hon satte på sig den här rosetten gick hon omkring och sa "JAG ÄR SÅ VACKER OCH FIN". Hmm...

Fram på seneftermiddagen gick vi ut hela familjen och då somnade båda barnen i vagnen. Inte läge för Bo att vila egentligen, men hon fick blunda i 20 minuter, för det såg så gött ut.

Vi satte oss på uteserveringen på Sinclairs Steakhouse och tog en öl och beställde mat. Det är en Nyzeeländsk restaurang med bland annat krokodil på menyn. Så vilda var dock inte vi i våra val. Jag åt friterad burrito. Väldigt, väldigt gott. 

Bossa hölls i schack med Svampbob på paddan och Bubba medelst amning. Kände mig lite skurkig som ammade och drack öl samtidigt. 

Mitt i allting fick jag en påminnelse om vad som ska hända i morgon. BF osv.  

Sedan promenerade vi ...

... till Slottsskogen, där Bossa inte kunde hålla sig längre utan var tvungen att "SPRINGA NU". 

Det var Plikta som lockade. Med valen som man kan klättra in i ...

... och åka ner från. Milstolpe: Bossa kan nu hantera valen själv. Så himla skönt att slippa gå med henne där inne. Den är inte byggd för vuxna riktigt. 

Studsade också. 

Väl hemma var det egentligen långt efter läggdags, men vi hängde en stund på innergården bara för att. 

Fin dag! Är så himla glad att Bubba är så enkel att ta med på grejer. Än så länge. TA I ALLT TRÄ SOM FINNS. 

2 kommentarer:

Ewonne Rudberg sa...

Asså, är ingen himla expert, men tror att "tvåan" över lag är enklare. Särskilt om man haft det riktigt jävla vidrigt med den första (kolik eller annat ångestframkallande) under spädistiden. Astrid är också, fortfarande, väldigt enkel i jämförelse med vad Eila var. Hon sover liksom hela nätterna ganska ofta, sån jävla lyx!

Maria sa...

Gud vad härligt! Det gör väl inte ens Eila så jätteofta? Sover hela nätterna, alltså.

Jag tror att min och Nils "något" mer avslappnade inställning till att ha barn också smittar av sig på det här barnet. Gud vad fyllda av panik vi var när Bossa var ny, jämfört med nu.