lördag 18 maj 2013

Dagen i tio bilder

I dag har vi varit i Slottsskogen och kollat på alla duktiga, hurtiga galningar som sprang Varvet. Och så kastade vi sten i sjön vid Villa Belparc. 

Rolig sak: vi träffade min kusin Sven-Åke, som agerade chaufför åt en Varvetspringande kompis. Körde ner från Linköping över dagen. Här har han precis berättat för Bossa att hon får välja vilken ballong hon vill. Han vet allt hur man får 2,5-åringar på fall. 

Hon valde Svampbob. 

Sedan hängde mormor själv med Bossa en stund och då fick jag njuta av min första uteserveringsöl på ungefär ... nio månader. 

Sedan hem och baka paj med mormor. 

Pajen åts med god aptit av bland andra farbror Johan, som var i Göteborg över dagen för att hälsa på sin sprillans nya brorson. 

Han och Nils och Bo hade lördagsmys med Svampbobfilmen på Nils mobil, svampbobkaka som snacks och Svampbob själv bakom soffan. Så meta!

Själv tittade jag mest på det här. Tutte och bebis. Det går finemang med amningen för övrigt. Han äter å äter å äter och jag har inte fått något ont alls. Lyckligt lottad. 

Kvällens puss. 

Nu blir Bossa nattad av mormor, Nils har gått till Hemköp för att köpa stora och små blöjor och jag har lagt Bubba i vagninsatsen efter en maratonamning samt två vakna Bubba-timmar. Om det går riktigt väl så kör vi en repris på gårdagens kväll och natt. Då var han vaken från klockan 18 ungefär. Ammade urmycket och däckade vid 20. Jag väckte honom när jag skulle lägga mig vid 23, ammade och la honom i stora sängen. Han somnade om och sov till halv åtta på morgonen, med bara två eller tre amningspauser efter vilka han omedelbart somnade om. Jag kan inte ens börja beskriva hur ovan jag är vid att en bebis kan funka så här. Bossa sov liksom tio minuter i stöten och skrek ... under nästan varje vaken minut i början. 

Obs: jag inser att det bara gått fyra dagar och att saker kan förändras snabbt och när som helst och yadayada. Men so far so good och det måste en ju njuta av ändå.

4 kommentarer:

  1. 1 "Rätt" förutsägbart ballongval av Bo ...
    2 Ilon var också en sån cooling och har fortsatt så, utom när hon ska öka på mjölkmängden. Men faktiskt oftast snäll och sover på nätterna. Kaja var ju också mer skrikig. Kanske har det något att göra med att man själv är lite lugnare andra gången ...

    SvaraRadera
  2. Petra - <3

    Ania - Haha, visst var det sååå jävla väntat att hon skulle ta den?

    Jag tror också att bebis blir lugnare ju lugnare föräldrarna är. Och vi är cirka 1 000 gånger lugnare nu än då. Så jag hoppas att detta håller i sig!!!

    SvaraRadera