lördag 4 maj 2013

Dagen i bilder

När jag lämnade sovrummet vid 10 i dag var det tomt och tyst i lägenheten. Jag sprang ut och köpte bröd och gjorde frukost och åt och läste framför Morgonpasset på SVT2. Så skön start. 

Snart ersattes lugnet av det här roliga. 

Vi tog oss ut och till lekplatsen i Majorna. 

Den med den roliga bilen. 

Och stubben man kan hoppa från. 

Och båten man kan klättra i. 

Sedan gick vi till Mariaplan och provade hattar på en second hand där. 

Käkade på Red Lion och firade att pappa Nils blivit fastanställd. De hade två sorters alkoholfria öl på menyn - Clausthaler och Nanny State. Fint!

När vi kom hem igen la jag upp fötterna en stund, för alltså ... Jävlar vad sammandragningar jag haft (har) i dag. Rekordmycket. Tar på krafterna. 

Sedan gjorde jag det här duktiga: plockade ur en diskmaskin, vek ihop och hängde in en torr- och hängde upp en våt tvätt. Plockade undan i köket, gick och handlade, pantade, kom hem igen och svängde ihop en tomatsås som vi ska använda till stundande pizzabakning (tomatsås blir godare ju längre den står på spisen). Det får illustreras av den här tomburkshögen. 

Sedan knöt vi ihop en fin dag genom att snacksa i soffan till Hotel Transylvania

Nu ska jag dricka ett par non alcoholics och känna efter om jag orkar göra något i kväll. Helt galet vad trött jag är, trots sovmorgon. Det köster på å va på tjocken. 

5 kommentarer:

  1. Hej! Idag såg jag er på Mariaplan när vi susade förbi- så fint att ni finns i verkligheten. Jag har ju läst din blogg ett tag så det är ju klart att jag vet att ni finns. Men ändå så roligt att se er IRL. Mvh Anna

    SvaraRadera
  2. Alltså, du gör lika mycket på en dag som jag gör på en vecka. Och det var flera veckor sedan jag hade mitt sista jobb. Och min plan är att göra ännu mindre veckorna framöver. Såatteh, lite avis på hur mycket du orkar.

    SvaraRadera
  3. Anna - haha, vad roligt!

    S.W - fast nu börjar det faktiskt kännas jobbigt att göra saker. Orkar nog inte så mycket som jag tror längre.

    SvaraRadera
  4. Hej! Jag tänkte jag skulle kommentera nu eftersom jag tänker samma sak helg efter helg när jag läser din blogg. Älskar inläggen om era helger och vad ni hittat på, rör mig mycket i samma områden med min lilla familj och får så mycket bra idéer om vad man kan göra för enkla helgnöjen + att jag verkligen gillar (och ser upp till!) att ni verkar vara så himla jämställda.

    SvaraRadera
  5. H - men gud vad glad jag blir av din kommentar. Tack!

    SvaraRadera