söndag 19 maj 2013

Dagen i bilder

I dag badade Ben för första gången. Han verkade tycka om det.

Badet föranledde en ganska väntad reaktion hos storasyster, som mycket riktigt också ville "BADA I POOLEN". 

Det tar ett tag att packa ihop allt, tajma in ett par amningar och blöjbyten och komma iväg när man är fyra i familjen. Men det går! Tur att nyhetens behag över den nya vagnen verkar bestå, för det är ganska praktiskt att Bossa inte har något emot att bli skjutsad. 

Vi drog till Universeum och kollade på hajar, dinosaurier, mörka grottor och sådant. Ammade Ben i öl/fika-tältet på dinosaurievåningen. Känns som att jag redan ammat honom in public fler gånger än vad jag fick ihop totalt med Bo. Koliken gjorde liksom att vi inte kom ut nästan alls och när den gick över var det vinter. Gud vad mycket enklare det är att ha spädis på sommaren när man kan amma och byta blöja var som helst utan att krångla med vinterkläder och risk för frostskador. 

Efter Universeum promenerade vi till Lagerhuset och åt mat (och kollade på Pingu) med farbror Joakim.

Ben fick komma upp och känna på uteserveringen. 

Hemma fixade vi på Bossas rum. Målade grejs, flyttade på möblerna i dockskåpet etc. 

Annars satt jag mest så här i soffan.

Då och då dök det upp en 2,5-åringstass som ville "KITTLA HONOM". 

Nu sover båda barnen och jag ska hänga tvätt, plocka disk, byta sängkläder och sådant sköj. I morgon har vi som målsättning att testa frukosten på Subway. Peppen!

5 kommentarer:

  1. Wow, jag är så impad av att ni kommer ut och gör saker! Och vilket fint namn han har fått!

    Förresten så var Niklas och Elly på Universeum idag också, men jag var hemma och pluggade, Buhu.

    SvaraRadera
  2. Du är min idol. Orkade inte ens göra så mycket på en dag utan barn. Grattis igen till familjen!

    SvaraRadera
  3. Grattis till nykomlingen! Tycker din blogg är så smart, rolig och bra.

    SvaraRadera
  4. Fifi - det är så oerhört mycket lättare att vara ute och hitta på grejer den här gången. Mår så mycket bättre fysiskt och är så mycket mindre orolig än efter Bossas ankomst. Så skönt.

    Jag såg att Elly hade varit där! Så synd att vi missade henne. Ja, och din kille då. Fast honom har vi ju inte träffat förut, så han kanske hade blivit lite förvånad om jag sprungit fram och hejat.

    Fiat - haha, jag rör mig dock ganska långsamt mellan aktiviteterna.

    Anna - men tack gulliga person!

    SvaraRadera
  5. Ååååå spinkiga små fågellåren då???? Dör av gull!!!!!!

    Och ja; så mycket skönare med majbarn än januaribarn. Även om Ilon är lugnar är Kaj-partaj!

    SvaraRadera