onsdag 1 maj 2013

Dagen i bilder

I morse väckte Bossa oss 6:55. Vi la henne mellan oss i sängen och mutade till oss nästan en timmes extrasömn till medelst film på paddan. 

Sedan lekte jag och Bossa på hennes rum en stund ... 

... medan Nils fixade frulle: pannkakor med lönnsirap, vegobacon, äggröra och bönor. 

Efter frullen städade jag köket och kastade in en tvätt medan resten av familjen chillade. 

Därefter carpade vi dagen och gick till Slottsskogen. Hälsade på en häst.

Klättrade i berg. 

Jättehögt!

Och hälsade på hos getterna i Barnens zoo. 

Där fanns också nykläckta kycklingar. 

Sedan drog vi i oss vårens första uteglass. 

Följt av eggs on toast och en liten bira hemmavid. 

Eftersom Nils äntligen fått (köpt) en ny cykel (hans förra supercykel blev stulen) som vi kan koppla vagnen på så gjorde vi det. Kopplade fast vagnen och cyklade iväg.

Det var visst väldigt skönt att åka cykelkärra igen, för när vi kom fram såg det ut så här. ZZZZZ.

Och framme, det ska ni veta att det var hos familjen Adnyana, det. Vi fick äntligen träffa Dolores! I nio månader har vi väntat och nu är hon här. Mauritz lillasyster. Sex dagar ung och så himla, himla fin och gosig. Blev kär och salig. Och förvånad över litenheten. Hon är helt normalstor för att vara en knapp vecka gammal, men gud vad pluttigt det är! Att Bossa har varit så liten är för mig omöjligt att förstå. Och att vi snart har en så liten person hemma hos oss är ju helt galet. 

Bossa och Mauritz fann varandra snabbt, som vanligt. 

Efter ett par timmar cyklade vi hem igen. Rätt nöjd över att jag pallade cykla 1,5 mil trots grav graviditet. Det var lite jobbigt och jag fick en hel del sammandragningar, men det gick. Hemma åt vi thaimat. Jag tog en "vegetarisk, nudlar, extra stark, utan tofu" som alltid. 

Bossa åt vårrullar. 

Sedan badade vi.

Och blev kammade. 

Nu sover Bossa och jag ska äta chips. Toodles!

4 kommentarer:

  1. UTAN tofu?

    Dolores kan vara det gulligaste bebisnamnet jag hört på mycket länge.

    SvaraRadera
  2. Jag gillar inte tofu! Eller ... jag vet inte riktigt vad det är. Okej, det kan man googla. Ska göra det.

    Hmm, jag kommer faktiskt inte ens ihåg när jag testade tofu sist. Kanske gillar jag det nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tofu är en sojabönsmassa som är jättegod! Eller den är väl rätt neutral i smaken men suger upp andra smaker lätt. Finns friterad, rökt, söt, hård, mjuk, jättemjuk, japansk, kinesisk ... Ja du fattar! Jag <3 tofu!!

      Radera
  3. Och Dolores - så himla bra namn!!! Det är efter en serietidningsaffär som låg i GBG förut.

    SvaraRadera