torsdag 16 maj 2013

Bo och Bubbs första morgon ihop

I morse kände jag mig som supermom™ när jag roddade två barns morgonbestyr helt själv. Nils hade tandläkartid i brådottan, så när Bossa vaknade var han redan ute.

Det första Bossa gjorde när hon vaknade var att gå och kolla i vagnen efter lillebror. Jag visade att han låg i stora sängen, med hjärtat lite i halsgropen då jag förväntade mig ett utbrott av typen "JAG VILL SOVA I STORA SÄNGEN". Men det var lugnt. Bossa var så himla fin med honom och erbjöd honom till och med Karlsson.

Sedan fick jag köra undantagsmorgon med välling och honungsmacka i tevesoffan. Vad gör man inte för husefriden. Och sedan lyckades jag både klä Bossa, borsta hennes tänder, amma lillebror och lassa in båda barnen i dubbelvagnen och lämna Bo hos dagmammevikarien vid Stigbergstorget, vilket ligger en superbacke bort = lite ansträngande för mitt nysydda kön då dubbelvagnen är ganska tung.

Sammanfattningsvis: HÄRLIGA TIDER. Jag fixar det här! Se bara vad de gillar varandra.

... sa hon efter inte ens tre dygn som tvåbarnsmor, varav cirka en och en halv timme på egen hand. Det är nu tillåtet att sucka och säga "vänta du bara". 

12 kommentarer:

  1. Klart du grejart. Du måste nämligen :)

    SvaraRadera
  2. Nej, inte "vänta du bara", det kommer ju gå galant!
    Men jag vill bara varna dej lite för en sak jag råkade ut för efter min andra förlossning. Precis som du kände jag mig typ helt återställd snabbt och trodde att jag kunde köra på nästan som vanligt. Efter en vecka var jag på promenad, ingen jätteansträngande, typ en halvtimme. Då börjar jag störtblöda plötsligt, alltså verkligen massssssa blod kom snabbt. Trodde det var nåt farligt på gång. Men enligt gynakuten så kan det bli så om man inte tar det lugnt efter förlossningen, trots att man känner sig "som vanligt".

    Hur som helst, otroligt gullig bebis, och storasyster!

    /En annan Maria

    SvaraRadera
  3. Skitisamma vad som händer det verkar som en grym början well done och grattis!! Verkar som att ni uppfostrat ett grymt tryggt storasyskon samt förberett er väl för nya livet- cred!!

    SvaraRadera
  4. Nä, det tänker jag inte alls säga. :-) Jag har en treåring och en på åtta månader och jag tycker verkligen att det är såååå mycket lättare den här gången. Inte alla dagar förstås men på det stora hela så trivs jag mycket mer med att vara hemma den här och jag tycker att allt flyter på så mycket bättre. Det kanske blir likadant för dig!

    SvaraRadera
  5. Du är grym!

    (som i grymt bra då alltså)

    SvaraRadera
  6. Är grymt impad! Och nu kommer tårarna igen, fina Bossa.

    SvaraRadera
  7. Proffsigt! Vad duktig du är! Och Bo! Bränner lite under ögonlocken här också, hemvändaren.

    SvaraRadera
  8. Tack för peppen, alla!

    Och Den andra Maria - tack för varningen. Ska verkligen tänka på att inte överanstränga mig. Låter högst otrevligt det där. Stackars dig, men skönt att det gick bra.

    SvaraRadera
  9. Jag har samma erfarenhet av att känna mig jättestark och pigg och gå ut på promenad och härja med barn och följande störtblödning. Kan vara bra att tänka på det.
    I övrigt vilken jävligt bra start. Jag är helt impad! Det är som om du har det i dig, det där tvåbarnsmammalivet. Heja dig och er allihop!

    SvaraRadera
  10. Tack Sandra! Usch, hemskt med störtblödning. Ska verkligen tänka mig för.

    SvaraRadera
  11. Du ÄR Supermom, ingen tvekan om den saken!

    SvaraRadera
  12. Yes, supermom!! Skönt att få en positiv första upplevelse själv med båda två. Och vilken fin storasyster :-)

    SvaraRadera