tisdag 16 april 2013

There's a new fav parent in town

Är fortfarande sjuk som ett litet snorigt svett, men var tvungen att vara en god mor med rostisar och stekt ägg i morse. Nils var nämligen inte hemma när Bo skulle göras i ordning för dagen (OBS: ej pga skilsmässa, bara pga tidigt tandläkarbesök) så jag fick ta lämningen.

Märkte då att ett skifte ägt rum. Senaste tiden har mamma nog vägt lite tyngre (jaja, inte bara som i att jag är fet) än pappa i popularitetstävlingen (den, ni vet), men i morse var Bossa EJ nöjd med mig.

VAR ÄR PAPPA? PAPPA ÄR BORTA! PAPPA ÄR INTE HÄR! JAG VILL INTE HA FRUKOST FÖR PAPPA VILL INTE HA FRUKOST!

Och den "bästa", när jag trugade henne om att ändå äta lite:

JAG VILL INTE. JAG VILL BARA SITTA HÄR OCH GRÅTA.

Nu ska jag sova bort den här sjukdomen.

3 kommentarer:

Olga sa...

Amen vafan! Bara sitta här och gråta? Hoppas hon fick en örfil!

(Obs skämt såklart.)

motvalls sa...

Igenkänning!

E: PAPPPPPAAAA!
Jag: pappa jobbar, han kommer sen.
E: NEJ, pappa vill inte jobba.

Maria sa...

Olga - klart! Någon måtta får det vara.

Motvalls - då jobbar man lite i motvind.