måndag 29 april 2013

Räknar ner


Så här ser min mage ut nu, i vecka 37. Rätt mustig va?!

I en av mina appar står det att Bubba är helt färdigbakad nu och i en annan att han är det i slutet av den här veckan. Hur som helst så är det nära nu alltså. Under Värmlandsvistelsen kändes det som att någonting förändrades. Från att ha fått en handfull förvärkar om dagen började de stå som spön. Magen drar ihop sig, blir stenhård och sned och det känns som att jag ska spricka upp i könet eller som att det ska komma ut en rumpa ur sidan av magen eller liknande. Det är jobbigt, men jag vet ju att det är nödvändigt för honom och livmodern att träna inför förlossningen. Dock går det ej att kombinera med sömn, det här. Så det är väl bara att ställa sig in på att inte få sova på ett halvår från och med nu. Jaja, sova kan jag ju göra sedan. Någon gång.

Också jobbigt med förvärkarna på jobbet eftersom jag stönar så av dem. Ska bli "rätt" skönt att inte jobba längre snart. Sex arbetsdagar kvar nu.

5 kommentarer:

  1. Men shit pommes frites! Hur fort har inte den här graviditeten gatt, egentligen?

    SvaraRadera
  2. Heja heja!
    Åh, vad spännande det här ska bli. Säger jag som slipper föda igen, hehe. (Men får inte heller ta del av det fina i kråksången, den där första nära-bebis-upplevelsen. Mys!)

    SvaraRadera
  3. En riktigt fin Bubba-Borg! Helvete vad skönt det var att äntligen fp bli ledig med Ilon (sen gick det en månad, men ...) Hoppas det går snabbt!! Sen är det bara att vila och kolhydratladda!

    SvaraRadera
  4. Annika - rätt fort! Tycker till och med jag som lider en del av den.

    Ting - tack!

    Ewonne - ja, en får tänka på det... Är inte så peppad på stundande smärta. Kan knappt tänka på det faktiskt.

    Olga - jag vill INTE att det ska dröja två veckor + en månad. Skut mä först!

    SvaraRadera