torsdag 11 april 2013

Och Bubba bara flinar och siktar på mjälten

Sitter i en svacka nu. Vaknar varje morgon och försöker tänka ut olika anlednigar till att det kommer att bli en bra dag, men jag drar oftast blankt. Är så jävla, jävla trött hela tiden och svullen och fet. Väger liksom 85 kilo nu och en ska ju inte hänga upp sig på kilos, men det är ungefär 25 kilo mer än vad min vanliga garderob tillåter. Känner mig otymplig, svettig, sur etc. Hela tiden nästan. Jag har också ont i fötterna, halsbränna, bristningar och blir andfådd av att gå på toa.

Dessutom blir jag typ arg på mina arbetsuppgifter. VARFÖR SKA JAG GÖRA DET, VAD ÄR DET FÖR MENING? kan jag tänka. Jag tror att det är nyttigt att tänka så emellanåt, men det är jobbigt också. Speciellt när tankarna smittar av på hela livet. Varför håller vi på som vi håller på? Jobbar och köper grejer och förökar oss så att våra barn kan jobba och köpa grejer och föröka sig. Vad är meningen med det? Varför finns vi?

Behöver en förändring. Tur att det kommer en stor sådan rätt snart.

8 kommentarer:

hemvändaren sa...

Håll ut!

Sandra sa...

Åh fy Fabian. Jag minns den där sista tiden som det absolut tråkigaste och jävligaste jag varit med om. Kämpa på nu! YOU CAN DO IT!

Förlåt för överdrivet hejarrop.

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Maria sa...

Tack för peppen! Köpte en stor chokladkaka (smak: Geisha) nu, vilket å ena sidan förvärrar, å andra sidan kommer att pigga upp.

Eva sa...

Känner likadant och jag har 4 veckor längre kvar än vad du har (vad konstig svenska det blev). Hur ska vi orka? Vill bara sluta jobba nu. Hur länge till ska du jobba? antar att det bara är att kämpa på. We can do it!

Olga sa...

Suck. Desto mer lättad sen...?

Maria sa...

Eva - ska jobba till 10 maj. Känns som aslänge, men pga röda dagar och lite semester är det nu bara 16 arbetsdagar kvar. Det är ändå överkomligt. *räknar ner som fan*

Olga - hoppas ju på det.

Eva sa...

Vad skönt! Det är ju inte långt kvar alls. Själv har jag 7 arbetsveckor kvar. Inte så mycket det heller egentligen. Det bara känns som en evighet...