tisdag 30 april 2013

När jag höll dig höll jag hela världen med, snälla skratta inte

I morse på väg till jobbet cyklade jag nästan in i Håkan Hellström och hela hans familj. Blev helt starstruck! Har jag nästan aldrig blivit förut. Men just nu lyssnar jag om och om och om och om på hans nya skiva och då blev det så konstigt i min hjärna att se upphovsmannen sådär alldeles levande utanför Järnia på Järntoget.

Hur som helst. Bra skiva. Jetebra. Men låten som han stammar sig igenom? Jag kan inte lyssna på den. Får panik. Kliar i mig.

Det vara bara det. Nu ska jag väl jobba lite. Eller hämta kaffe och kolla Facebook bara en litta-litta stund?

*procrastination* ... and celebration, nananana

Uppdatering: jag hoppas verkligen att jag inte framstår som helt puckad eller förloämpade folk som stammar iom det här. Menade inget illa, fattar bara inte den där låten.

4 kommentarer:

  1. Tjo! Läs den här finafina texten så kan låten och stammandet bli en helt annan femma att lyssna på.

    http://www.asapetersen.se/blogg/2013/04/hakan-hellstrom-sjunger-mig-verklig/

    SvaraRadera
  2. Åh, ska man cykla på någon så är väl Håkan den bästa att cykla på kan jag tycka. Så länge ingen skadar sig såklart! *ärbaraliteavisochintarengrönnyans*
    :-) Och Jonna här ovanför i kommentarsfältet, tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Jonna - tack, vad fint skrivet! Inser nu att mitt inlägg kan tolkas som att jag är ganska dryg. Menade verkligen inget illa.

    Nina - himla fin liten familj det var också. Har aldrig sett hans kids förut.

    SvaraRadera
  4. Nejdå du uppfattas inte alls dryg, puckad eller som om du förolämpar folk! Jag tror många tänker som du!

    SvaraRadera