onsdag 3 april 2013

Lite har jag lärt mig senaste dagarna

Några slutsatser:

- Det godaste vattenglaset är det som dricks när en är totalt uttorkad av magsjuka. Det är så gott att det är värt den efterföljande oundvikliga spyan.

- Att vara höggravid och magsjuk är ingen rolig kombination.

- Att vara magsjuk långt borta från sitt hem är jättejobbigt.

- Att komma hem efter att ha varit magsjuk på annan ort är jätteskönt.

- Den godaste och snällaste maten när en inte ätit på ett dygn visade sig vara en skål snabbmakaroner med smör och salt. 

5 kommentarer:

  1. :( Hoppas makaronerna stannar i magen.

    SvaraRadera
  2. Åh F Y F A N vad hemskt :-( Att vara sjuk när man är bortrest och ensam och HÖGGRAVID. Kan nog inte tänka mig nåt värre. Stackars dig. Hoppas du repar dig nu.

    En annan sak som jag tänker att du/ni nog lärt dig nu är 48-timmarsregeln vid magsjuka... Tänkte på det när du skrev att Bossa verkade pigg och skulle åka till svärisarna och fira påsk att NEEEEJ DON'T DO IT men ville inte skriva nåt pga vill inte vara en sån där Familjelivs-besserwisser. Men fy fan vad magsjuka smittar. I vår familj brukar nåt av barnen börja och sen följer vi andra på i samma stil inom två dygn. Isolering är det enda som gäller tyvärr.

    Stor kram och pigga på er och vila ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Olga - det gjorde de!

    Karin - sådant himla rookie mistake av oss, va. Vi trodde liksom att hon slutade smitta efter en dag eller så. Nu vet vi hur det ligger till. Förutom Bossas farmor och farfar så har även hennes farbror åkt på det. Happy days...

    Jag fattar att du inte vill komma och familjelivs-mästra, men jag hade aldrig tyckt att du varit en besserwisser om du kommit (kommer) med råd. Lovar. Bara ge mig! Jag behöver det tydligen...

    SvaraRadera
  4. Alltså jag har nästan hållit mig borta från din blogg pga eventuell smittorisk. Jag lider så fruktansvärt med dig. Skönt i söka fall att du verkar vara frisk nu! Hoppas ni förblir friska hela familjen!

    SvaraRadera
  5. Sandra - det hade varit just snyggt om jag smittat ner er. Är det några som inte förtjänar fler sjukor nu så är det ni.

    SvaraRadera