onsdag 3 april 2013

Just i dag är jag svag

När jag nyligen flyttat hemifrån, för sisådär 13 år sedan, satte jag mig ofta på tåget mot Värmland när jag började känna mig sjuk. Feberfrossor tillbringades bäst i föräldrahemmet, så var det bara. I dag kan jag tycka att det var lika delar märkligt och gulligt att jag gjorde så.

Hopp till exakt just nu: jag sitter på ett hotellrum i Stockholm och har hustlat till mig ett par timmars dispens med utcheckningen. I natt pendlade jag och min otympliga kropp mellan sängen och toaletten jag vet inte hur många gånger. Tappade räkningen på antal kräkningar och diarreingar efter ett tag. Ibland kom de simultant! Då var jag inte så tapper.

Jag fick alltså den där magsjukan som började hos Bossa och spred sig till Nils och, fick jag nyss veta, även hans föräldrar. Satan vad vidrigt det har varit! Jag har spytt så att det har svidit i magen och jag har gjort mig av med så mycket vätskor att jag börjat se hägringar, men ändå inte kunnat dricka något vatten då det bara åkte upp igen.

Ingen kul grej att få när man är uppe för snabbjobb på Stockholmskontoret och måste checka ut en viss tid och sätta sig på ett tåg tillbaka mot GBG strax.

Positivivt: klarade jobbdagen plus större delen av kvällen i går utan att känna något. Början nu nästan även tro att det är över, då jag lyckats behålla en coca cola och en äppeljuice utan att kräkas.

Negativt: hann med ett besök hemma hos Matilda med familj i går kväll. Hoppas för i helvete att jag inte smittade dem. Hoppas också att jag inte lämnade en maginfluenapresent hos mina kollegor här uppe.

4 kommentarer:

  1. Men OMG! Låter helt sjukt jobbigt ju. Stackars, stackars dig.

    SvaraRadera
  2. Åh vad jobbigt! Håller tummarna att det är över nu så att du kan få åka tåg hem i lugn och ro. Stackars stackars dig!

    SvaraRadera
  3. Stackare! Hoppas jobbet ditt bjussar på en extra hotellnatt. Man smittar ju upp till 48 timmar efter sista spyan så det känns inte helt lämpligt att åka tåg nu. Förstår att det är dubbelt, man längtar ju bara hem när man är sjuk... Krya på dig! /anna

    SvaraRadera
  4. Det var helt sjukt jobbigt. Kände mig så ensam och svag och liten ett tag. Fast som en jättestor gravid koloss samtidigt.

    Anna - 48 timmar! Ooops. Nu är jag hemma i alla fall. Ska hålla mig i lägenheten resten av arbetsveckan.

    SvaraRadera