söndag 28 april 2013

Helgen i ganska många bilder

Ungefär så här har det sett ut under Värmlandsvistelsen:

Bossa var blyg inför sina släktingar from far away (min bror bor som jag säkert nämnt i Stuttgart) i cirka två och en halv minut. Sedan såg det ut ungefär så här. Hon STUDSADE av glädje. 

Vi hade glasstårtekalas ...

... och popcornmys ...


... tatuerade oss ...

... käkade "SÅNNA PINNAR" (salta pinnar) ...

... drog till skogs med morfar/farfar (roligt!) ...

... handlade (tråkigt!) ...

... och kollade in när mormor/farmor spelade flöjt med sina elever på ett äldreboende. 

Jag var en väldigt förvånad smiley kan jag säga, när barnen inklusive Bossa faktiskt satt stilla på varsin stol och lyssnade när konserten pågick. 

Jag har också använt hashtaggen #throwbackthursday på Instagram för första gången. La ut den här på mig själv i dreads. Cirka 10 år gammal, tror jag. Alltså som i togs för tio år sedan. Jag är inte 10 på bilden. 

Och så kammade jag ut Bossas hår riktigt ordentligt, med balsamspray, och märkte att det blivit väldigt långt. 

Och så fikade vi efter att vi shoppat lite på en superbra second hand-affär som bara säljer barngrejer. Den heter Barnsligheter, ligger i Kristinehamn, och där köpte MOBBRO VAGNUS (morbror Magnus) den här lastbilen till Bossa. Bossa sov sedermera med den. Höll om den som en nalle. 

Jag köpte de här Bubbakläderna på samma ställe. 25 spänn plagget, giftfritt och fint. 
 
Det kändes lite ledsamt att vinka hej då på stationen. Det dröjer så länge mellan kusinträffarna.

Så här såg det ut på tåget på väg hem. ZZZZZZZZ. Det tar på krafterna att sova lite för lite och leka lite intensivare än vanligt fyra dygn på raken. 

Nu ska jag laga extra god pasta till mig och Nils och så ska vi kolla på Game of Thrones. MMMMMM.

4 kommentarer:

  1. Vilken bildbonanza! Men alltså throwbackbilden ... Du har verkligen åldrats med värdighet! *impad*

    SvaraRadera
  2. Äsch... Känner mig inte så värdig, men ganska åldrad.

    SvaraRadera
  3. Bos hår är så drömskt.

    Var det glassmormor som fixat tårtan?

    SvaraRadera
  4. Det är vildvuxet och härligt! Rätt sällan så där slätt och fint, men med rätt tv på tv:n så kan man få henne att sitta still tillräckligt länge för en genomkamning.

    Glasstårtan fixades av Coop. Bossa fick välja!

    SvaraRadera