tisdag 30 april 2013

Ett försök att ta kontroll över det jag kan


Rätt mysigt kvällsgöra i kväll: packa BB-väskan.

Hittills har jag stoppat i följande:

Till Bubba:

- Tre bodys
- Två par byxor
- Ett par strumpor
- Två mössor
- En pyjamas
- En dress, som kanske är en pyjamas
- En björnoverall (samma som Bossa åkte hem i)
- Babynestet jag sytt (lika bra att vänja in honom i det från början)
- Filt
- Babyskydd till taxin (fast det får inte plats i själva väskan)

Till mig:

- Mjukisbyxor, mjukisklänning och mjukislinnen i modellen "slappt och sjavigt", allt nyinköpt (för att det ska kännas lite festligt och unnigt) och tvättat
- Amnings-behå
- Innetofflor, också nya, från Muji
- Necessär med duschkräm, schampo, balsam, bodylotion, ansiktstvätt, ansiktskräm, tandkräm, tandborstar, kam
- Anteckningsblock och penna

Till Nils:

- Kalsonger, strumpor, linne, t-shirt

Övrigt:

- Kamera
- Laddare till kamera
- Laddare till iPhone

Det som saknas, tänker jag, är lite fler hygienprodukter som jag använder varje dag. Det får jag kasta i när det är dags. Ska också se till att skaffa amningsinlägg. Kommer ihåg när Bossa föddes, att jag vaknade andra natten, eller liknande, och trodde att jag kissat i sängen på BB. Det var mjölken som runnit till... Ska väl också ta med mig lite snacks. Och plånbok och mobil såklart.

Har jag missat något annat? Tänkte packa ner trosor till mig, men det kommer jag ju inte att behöva. Lex: "uppsprucket kön trivs bäst i Landstingets nätbyxor med tillhörande blöja".

7 kommentarer:

  1. Kan annars tipsa om trosor modell mamma från typ Ica Maxi. Billigt och ens egna. Plus Always nattbindor som inte känns som blöjor. Varsågod för intimtipsen.
    Med vänlig hälsning, En du inte känner :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Helle! Maxitrosor och egna bindor kan kännas mer värdigt ibland. Men också, det här kan komma att låta helt sjukt, men ta med en bok vettja. Jag hade inte med det sist och jäklar vad jag önskade mig det!

    SvaraRadera
  3. Cerat! Helt livsnödvändigt för mig.

    SvaraRadera
  4. JA! MAT!
    Eventuellt purelan om du hade blodiga bröstvårtor sist.

    SvaraRadera
  5. Tack för alla bra tips!!! Ska ta med mig egna trosor ändå.

    SvaraRadera
  6. Är det bara jag som älskade nätbrallorna? Haha, använde dem i flera dagar hemma också!

    /Ida

    SvaraRadera
  7. Ida - haha, jag har inte hört någon annan hylla dem direkt. Men de kanske har sin charm?

    SvaraRadera