söndag 7 april 2013

Det finns BRETZELS i Göteborg, herregud

Dagen i dag inleddes i lugn och ro. 

Medan Bossa drack välling i sängen och kollade på fem-sex-sju avsnitt av Bert och Ernie spelade jag Ruzzle och sånt. Fick jättemånga ord!

Efter det lekte vi en stund. 


Och så åt vi frukost. Stekt ägg, bönor, macka och äpple. 

Mer äpple i soffan, medan jag städade köket, hängde in en tvätt och hängde upp en annan. 

När det var fint i åtminstone ett av lägenhetens rum pysslade vi en stund. 

Bossa gjorde den här. 

Det roligaste med lunch är att flytta majs från burken till tallriken.  

Vid 12 kastade jag in Bossa till Nils så att han skulle vakna. Sedan fick han ta vara på det faktum att det var gårdsstädning i dag genom att slänga massa grejer från vårt sprängfyllda förråd i de containrar som bostadsrättsföreningen fixat fram. Vi har missat alla containerdagar sedan vi flyttade in. Så himla skönt att röja lite. Eller ja, titta på när Nils röjde. 

Bossa övervakade och lekte med grejs. 

Sedan hämtade vi vagnen och gick ner på stan. 

Vi skulle köpa vårskor till Bo, men hittade inga bra. Men lika nöjd var Bo för det, för hon fick smaka milkshake för första gången. "MAMMA, JAG VILL HA EN TILL SÅN!"

Jag och Bossa åkte direkt från stan till Sjöfartsmuseet för att låta Nils få kolla Liverpoolmatch hemmavid i lugn och ro. Det är lite jobbigt att gå ensam med Bo på museum nu. Får värkar av att hålla jämna steg. 

På väg hem handlade vi på Lidl på Stigbergstorget och upptäckte att DE SÄLJER BRETZELS DÄR. Det låter kanske inte som en stor grej, men för mig kommer detta att revolutionera mitt liv. Näst efter att min bror och hans familj bor där så är bretzels det bästa med Tyskland. Har aldrig sett det här goda brödet i Sverige förut. Until now. Hej lilla goda salta kringla, mmmm. Har ätit två i kväll redan. 

När vi kom hem var matchen slut och Nils fick ta över lekandet en stund. Jag gick och la mig med den här och ömsom läste, ömsom sov. 

Dagen avslutades med ett bad. Eller egentligen avslutades den med att jag hade jordens mest frustrerande läggning, men den vill jag helst glömma. 

Nu: mer bretzels, va?

6 kommentarer:

Olga sa...

Åååååå Bossa är så fin!!!!!!!!!

hemvändaren sa...

Då kan jag tipsa frun om något himla göttigt som jag fik på ett ölcafé i Bryssel: Bretzels, Goudaost i kuber och en valfri Chimay. Något att unna sig när Bubba har kravlat sig ut!

Sandra sa...

Mmm. Dom där bretzlarna alltså. Jag minns att jag levde på dom, bara dom, de 12 första veckorna av Edfors graviditet.

Sparkling sa...

Sjuukt impad av Ruzzle-resultatet, själv har jag bara fått ihop max 50 ord på en riktigt BRA dag.

Maria sa...

Olga - vad rar du är.

Petra - nä nu rann snålvattnet till!

Sandra - åh, kan tänka mig att det var helt perfekt första trimestern-mat!

Sparkling - 100 hör till ovanligheterna får jag erkänna.

motvalls sa...

Åh Maken! Denna underbara bok! Önskar nästan att jag inte läst den redan så att jag hade kvar den att läsa. Ser fram emot din recension!

Dessutom blir jag förvirrad av stavningen: Pretzels heter det väl?!