onsdag 24 april 2013

De e tungt nu, men det blir bättre

Det är lätt att tro att en alltid ska vara gravid när en har varit det i 36 veckor. Men jag ska faktiskt inte vara gravid jämt. Ibland slås jag av det - att jag inte bara kommer att ha en ny bebis om en månad utan att jag inte heller kommer att vara på tjocken längre. Och då blir jag som ... helt upprymd.

Jag kommer att kunna sova utan att vakna av smärtor. Jag kommer att kunna börja träna och kanske väga 60-någonting i stället för 80-någonting igen. Jag kommer att kunna dricka vin och äta en hel brietårta om jag vill. Jag kommer att, vad det lider, kunna ha mina fina vintageklänningar på mig igen. Jag kommer att sluta vara så himla täppt i näsan jämt.

Jag längtar så himla mycket.

Jag längtar så mycket att jag just nu sitter och surfar efter weekendresor. Jag och Nils har den senaste tiden tippat en enkelrad var på stryktipset varje lördag och sagt att den som kommer först till 10 vinster får bestämma var vi ska åka på vår första barnfria resa efter Bubbas ankomst. I lördags vann jag (10-4 blev det til slut) och nu drömmer jag mig bort till december, eller när det blir, då vi kan sticka iväg alldeles ensamma. Bossa var ungefär ett halvår när mina föräldrar tog henne en helg för första gången, så det kan nog vara lagom.

Frågan är vad jag ska välja för stad. Det lutar åt Liverpool nu. Eller möjligen Belgrad. Eller Wien. Fast Berlin är ju alltid Berlin. Hmm. Kul att tänka på är det hur som helst.

OBS: Jag längtar väldigt mycket efter min bebis också. Så var det sagt.

3 kommentarer:

  1. Vilken bra tävling! Och det är underförstått att du längtar efter Bubba också. Håller med, oj vad skönt det ska bli att inte vara gravid mer... Vi har alltid sagt minst 2 barn, men vete katten om jag kommer orka vara gravid en gång till så det blir nog bara 2 barn punkt.

    SvaraRadera
  2. Nej nu är det kämpigt att vara gravid alltså. Det lockar rätt mycket att ... inte vara det igen.

    SvaraRadera
  3. Jag började verkligen tvivla!!!

    SvaraRadera