fredag 19 april 2013

Breaking Bubba-news

Nu har vi varit på vecka 35-koll och fått konstaterat att Bubba ligger med huvudet fixerat neråt och tittar åt höger. Helt redo att komma ut, med andra ord. Eller ja, han ska väl tjocka på sig lite först, men snart så.

En annan grej: är det någon som känner sig sugen på att passa en hyfsat välartad tvåochetthalvtåring en eller flera dagar i slutet av maj? Våra förlossningsbarnvakter har inte längre möjlighet att ställa upp med Bossapassning pga akut golfresa.

Jag hoppas nu rätt mycket att mina föräldrar kan komma ner, men de är inte ultimata att ringa in då de dels har jobb att sköta och dels bor i Värmland, vilket är åtminstone tre-fyra timmar bort med bil.

Så ... någon arbetsbefriad och barnglad person som med kort varsel kan hoppa in och bo i vår lägenhet med vårt barn ett par dagar?

Inte?

Vi lovar att fylla kylen med goda grejer och vi har snabbt bredband och många tv-kanaler.

11 kommentarer:

Åsa sa...

Helt allvarligt hade jag erbjudit mig om det inte vore så att jag bodde ännu längre bort än dina föräldrar. Hoppas du hittar någon, måste vara galet stressande att inte veta vem som kan vara barnvakt!

Ewonne Rudberg sa...

Asså, jag vill hänga med Bossa!!! Men jag bor ju i Stockholm så det känns en aning, eh, opraktiskt.

Olga sa...

Kan fråga min syster? Hon jobbar ju vissa dagar men inte så mycket. Pluggar ju.

hemvändaren sa...

Fy fan för att sätta er i den sitsen ärligt talat.

Maria sa...

Åsa, Ewonne och Olga - fy vad gullia ni är!!! Vi hoppas och tror dock att det kan lösa sig genom en kombination av mina föräldrar och några kompisar. Hoppas!

Petra - mm, det känns lite så här GRRR nu faktiskt...

Alex sa...

Men gud vilken jobbig sits. Känner spontant att jag vill hjälpa men har en ettochetthalvtare här hemma och känner ju liksom inte er eller Bossa, så jag känner mig lite creepy stalker som erbjuder.

Colombialiv sa...

Hade gärna hjälpt till men bor nog längst bort av alla...

motvalls sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
motvalls sa...

Visst är det ett gissel. Vi har samma sits å dessutom i augusti när folk sannolikt är på semester. Enligt min kompis på soc kan de fixa jourfamilj om man inte har nån annan...helt galet. Hade ju varit mycket bättre om man kunde ge bort ett par föräldrapenningsdagar till nån som kan ta ledigt ett par dar från jobbet istället. "Systemet" är helt enkelt inte gjort för nån som inte bor nära en släkt som vill passa ens barn.

Håller tummarna för att det löser sig bra för er å tipsa om ni kommer på nåt som vi kan ha nytta av såklart!

Anonym sa...

Vill inte göra så att det känns ännu jobbigare, men det KAN gå väldigt fort andra gången. Fundera på om det finns någon snäll granntant som är hemma om dagarna. Kan vara bra att ha någon att slänga in Bossa till i väntan på den "riktiga" barnvakten, om det blir väldigt bråttom. Så gjorde vi, dottern fick vara någon timma hos grannen tills mormor hann dit och tog över.

Misan sa...

Eller så gör du som jag, tar med ett väl förberett barn till förlossningen som får all uppmärksamhet av en häpen skara och inte blir det minsta svartsjuk för hen blir huvudperson!