fredag 22 mars 2013

Vi har väntat så länge nu

Har det inte varit vardag lite för länge nu? Jag tycker det. Det känns som att det har varit vardag sedan november och att vi kanske hamnat i en vurpa som gör att det kommer att bli så här:

november-december-januari-februari-mars-november-december-januari-februari-mars-november-december-januari-februari-mars-november...

... och så vidare i all evighet.

Känns det inte lite så? Jag brukar inte gnälla (haha, vad är det jag säger?), men nu är jag redigt trött på det kalla, mörka, måndag-fredag, äta/jobba/sova/dö-träsket. Jag vill inte ha så himla mycket vardag längre. Jag vill ha något annat en stund.

Jag gör en "saker att se fram emot"-lista för att mota det tråkiga i grind.

Saker att se fram emot:

- Att hämta Bossa på förskolelokalen om cirka två timmar.
- Kvällens meny som jag precis komponerade i huvudet: sojakorv med bröd, chips och dipp, popcorn, svambobkakor (till den lilla), vattenmelon och salta pinnar. Mjölk till Bo, non alcoholics till mig. Riktig öl till pappan. Fast han ska iväg och kolla fotboll.
- Nya pengar på måndag!!! Då ska jag köpa: gravidbyxor (har spräckt två par i grenen), gravidstrumpbyxor, kanske någon stor överdel från Monki eller liknande, body butter, olika slags smink, saker till min bb-väska (inneskor, stor mjuk dress av något slag, tuttskydd etc.), några fina vårplagg till Bossa.
- Påsklov nästa vecka, eller åtminstone från och med onsdag.
- Att åka till Nordens Ark med Bossa och Nils på onsdag. Har hyrt bil och är så spänd! Hoppas bara att den rövigaste kylan släpper till dess.
- Att få vara ensam hemma lördag-måndag när Nils och Bossa är i Halmstad och firar påsk. Då ska det sovas.
- Sovmorgon i morgon!!!
- Att sluta jobba för en stund (sju veckor kvar, varav flera av dem är kortveckor!!!).
- LILLEBROR (så klart).
- Gå på Built to Spill på Pustervik. Det är först i höst, men jag tänker på det nu för jag bokade precis biljetter till mig och Nils.

Känns redan bättre!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar