torsdag 14 mars 2013

Tankar över en Carlsberg non alcoholic

Jag laddade ner en ny gravid-app (Hello Baby) efter tips på PreggoPreggo-bloggen och fick lätt panik över den här bilden. Jag ska tydligen föda typ i morgon? Eller om i alla fall inte alls många dagar. "Slutet av maj" har känts ganska långt bort ganska länge, och speciellt nu när vintern slagit nytt järngrepp i Göteborg. Men när jag ser 73 dagar så där så känns det som ... snart. Iiih.

Kanske inte helt knäppt då, ändå, att jag och Liselott åkte och genomförde ett Blocketköp med bebisprylar i dag efter jobbet. Kändes lite tidigt innan jag fick mitt 73-dagarsuppvaknande. Nu känns det bra. Köpte ett bebisgym, en gåstol och en Bumbo. Nu har vi allt vi behöver utom en babysitter och en bröstpump. Nu kan Bubba komma. Fast helst först om ungefär nio veckor. Ps: vi var länge säkra på att vi bara skulle ha ett barn, så vi sålde alla bebissaker när Bo slutade vara en plutt. Förutom kläderna som vi sparade pga känslor.

Inga kommentarer: