söndag 24 mars 2013

Lördagen i bilder

I dag hade jag min första sovmorgon på två veckor. Skönt var det. När jag gick upp vid nio såg det ut så här i köket. Nils låg nedbäddad under ett täcke i vardagsrummet och Bossa kollade på tv. 

Det var bara att kavla upp ärmarna och sätta i gång, så att säga.

När det var fint i köket fixade jag pannkakor med tillbehör till mig och Bossa. Eller till Nils också, egentligen, men han ville inte ha. 

Därefter stängde jag in mig på sovrummet med kaffe och DN. Anledning: surhet. Jag jobbar med att försöka låta det värsta rinna av mig innan jag öppnar käften och då är det bra att gå undan. Om jag ska prata om varför jag är sur kan det komma fula ord ur min mun och då måste Nils också få vara sur en stund och plötsligt har halva helgen försvunnit i ett surt töcken. Och det är ju tråkigt. Så: bättre att gå undan. 

Efter någon timme hade allt runnit av mig och vi gick ut i solen. Den förrädiska solen som ej värmer upp luften över huvud taget. Fan vad kallt det är. 

Vi gjorde en grej som skjutit på i snart tre år: gick till Myrorna med en låda hushållsgeråd som vi inte använder. Porslin, kastruller etc. Skönt att bli av med.

Sedan: fika på stan. 

Följt av Världskulturmuseet. 

Det pågår en utställning där som heter A day in the world. Den består av vardagsbilder tagna exakt samma dag av människor på olika platser runt om i hela världen. Superintressant och pirrigt att kika på. Den här föreställer hårdrockare i Halmstad. 

Samtidigt i Florida: en man tar en bild på sin svårt deprimerade hustru som sällan lämnar soffan. 

När vi kom hem pysslade vi lite med grejer vi köpt på TGR under promenaden på stan. 

Jag duschade när Bossa åt sin middag, men slog sälle med henne över efterrättsglassen. 

Sedan lämnade jag min lilla familj och åkte till Mölndal för middag med före detta kollegor. Så härligt! Saknar mina gamla kollegor. (Obs: har bra kollegor nu också.)

Åt väldigt mycket god mat och fick väldigt mycket gott prat till livs. Samt fick träffa en söt katt. Så: mycket bra dag och kväll. 

Oj, nu är klockan över midnatt och det är helt otroligt sent för mig just nu. Hoppas att Bossa sover till efter sju i morgon. 

6 kommentarer:

Olga sa...

Min kille gör också så. Har ej gett frukost eller bytt kissblöja när jag går upp typ 1 h senare om jag ammat. Ligger under ett täcke och sover typ.

Får bita mig i tungan för att inte vara otrevlig. Han äter medicin som gör honom trött men ändå blir jag arg.

/Ragatan

S.W sa...

Jag såg er idag! Satt på Lilla Linné och det var lite som kändisspaning :) (För sakens skull så tog jag med i beräkningen innan jag åkte till Göteborg att fråga om du ville ses, men hade så himla fullt schema - inte roligt att vara stressad när man ses första gången) Roligt att se er iaf!

Maria sa...

Olga - kram på dä!

S.W - haha, vad roligt! Synd att du inte ropade hej. Fast jag var i rätt dåligt skick pga gravidkrämpor, så det kanske var lika bra. Hoppas att du hade det skoj i Götet.

Knut och kofta sa...

Men du, du verkar ju ha all anledning att vara sur. Det är inte bra att begrava suret inombords. Pepp till dig fina!

Olga sa...

Kram på dä själv!

Maria sa...

Knut och kofta - fast jag vet inte om min surhet står i paritet till det jag har rätt att vara sur över alla gånger...