måndag 25 mars 2013

Lillebror, vad du är stor

Åh vad lite kväll det blir kvar när barnet somnar 20:30. Då slits en mellan viljan att kolla serier och äta osthjärtan och känslan av att vilja gå och lägga sig 20:45, det kan jag säga.

Valde osthjärtanen i kväll, men nu måste jag däcka. Tristaste gravidgrejen just nu: att sömnen är under ALLA former av kritik. Sover så lätt att en larv skulle kunna skrik-väcka mig om den försökte. Och vad ska jag upp och göra 5:45 om morgnarna? Ingen vet, men det är då jag vaknar.

Roligaste gravidgrejen: att Bubba gör sig så extremt påmind inne i magen nu. Det är helt fascinerande att se hur magen rör sig av att han bökar. Och ibland gör det ont, men det är liksom skönt-ont. Skönt att veta att han lever och härjar där inne.

2 kommentarer:

Olga sa...

Hihi! Det är kul när det syns och känns ordentligt. Man ba: "Det var inte ett fantasifoster!"

Maria sa...

Det är lika delar kul och science fiction.