fredag 22 mars 2013

Kollar Grey's Anatomy, äter chips och vill fylla i en blogglista

Snor en lista från Sandra:

1. Vad heter du?
Linda Maria Hellbjörn

2. Hur lång är du?
165 cm

3. Vad har du på dig just nu?
Det jag kastar på mig så fort jag kommer hem, varje dag: mysbyxa och stor t-shirt. Ingen BH.

4. Vilken tid gick du upp idag?
Vaknade av mig själv 05:45. Sover väldigt lätt just nu och kan sällan somna om särskilt bra när jag vaknar.

5. Vad var det senaste som fick dig att skratta?
Bossa drog ett gäng bajs-skämt när vi åt middag. Det var kul.

6. Vad jobbar du med/pluggar du?
Jag är copywriter och press/PR-person sedan ett år tillbaka. Utbildade mig till journalist, men har inte jobbat som det på åtta år. Det är en liten sorg.

7. När flyttade du senast?
Juli 2010. Från en etta i Johanneberg till en trea i Linné.

8. Vad är du beroende av?
Ekonomisk trygghet och alkoholfria öl. Det senare är dock en tillfällig gravidgrej (tror jag).

9. Vill du bli känd?
Nej.

10. Vilken färg har din jacka?
Den enda som går att knäppa över min mage just nu är grå.

11. Vad är du bra på?
Projektleda, vara "duktig på att jobba", bollsporter, låttexter, laga mat, rimma, Ruzzle.

12. Har du gått från en stil till en annan?
Gud ja. Har jag berättat att jag har haft blå dreads och piercingar överallt?

13. Vad tycker du om att göra?
Resa till städer. Det är verkligen det bästa jag vet. Tänk om jag kunde jobba med det? Tänk om jag kunde vara reseskribent? Gillar också: att få mitt barn att skratta, internet, laga mat och att ha folk över på brunch.

14. Vad kan du absolut inte göra?
- Vara lugn och metodisk när teknik strular.
- Slappna av och "sjunka ner" hos gynekologen.
- Hantera gubbar in the heat of the moment. Kommer alltid på först efteråt vad jag borde ha sagt.

15. Var fick du dina senaste pengar ifrån?
En swishöverföring från en kompis till Nils, till Nils. Vi har samma konto. Annars: försäkringskassan (barnbidrag). Har någon testat swish förretsen? Så himla bra grej! Kan inte det få ersätta Wywallet på något vis? Visste ni att antalet sms-gåvor till Röda Korset minskat med 92 procent sedan WyWallet infördes? Rätt dålig grej.

16. Vad ser du fram emot?
Se föregående inlägg.

17. Vad är du rädd för?
Privatekonomisk kollaps. Och att föda barn, lite.

2 kommentarer:

  1. Men jaaa! "Slappna av, sjunk ner, bli tung i rumpan" och det enda jag kan tänka är "Vad menar du människa?! Det här är inte ett avslappnat läge!!"

    SvaraRadera