lördag 9 mars 2013

Fun for the whole family

I dag vaknade jag halv nio. Låg kvar i sängen och läste ut den här. 

Sedan frulle: äggröra, vegobacon och bönor. Bagel med sallad, vitlöksost och rödlök. Apelsiner, juice och kaffe. 

Vid tio ungefär gjorde vi det här mysiga: la oss i sängen alla tre och tittade på Upp

Och lite Nalle Puh. Tanken var att vi skulle somna allihopa, men det blev bara Nils som gjorde det.

Jag och Bo tog ett förmiddagsbad. 

Och så gav vi oss ut på stros i Majorna. Vi gick till en bokhandel och två second hand-butiker. Fabriken på Ekedalsgatan, som hade massa fint men som var löjligt dyr. 

Och en nyöppnad på Mariaplan, som hade massa fint och som inte var lika dyr. 

Vi köpte en ny tavla till köksväggen ...

Och åtta gamla bilder på kvinnor till fd nyckelhyllan, numera kökshyllan_där_vi_ställer_bilder_på_kvinnor_från_förr. 

Under hela promenaden och medan vi kollade i affärer var Bo så här: SNARK. 


Vi väckte henne i sista second hand-butiken och gick till Red Lion. 

Där åt jag friterad ost. Det var väldigt, väldigt gott. Likaså vitlöksbrödet och maten som Nils köpte. Otippat höga köksambitioner för att vara en typisk pöbb. 

Sedan tog vi en spårvagn ... 

... hem till där vi bor. Fast först smet vi in på Andra Långgatans skivhandel. 

Det var kul ...

... tills det blev tråkigt. 

Jag fick med mig den här i alla fall. 

Sedan pysslade jag och Bo en stund. 

Följt av att Bossa valde fritt från tvättställningen (tre par trosor, ett par kalsonger och en kökshandduk) och klädde sig så här fint. 

Sedan gick vi ut igen. 

Men bara till Hemköp för att handla. 

Sedan hem och ge den lille middag. 

Kvällen avslutades med Röjar-Ralf, Svampbob-kaka (chokladkex), popcorn, saft och mjölk. Bossa och jag kollade på Röjar-Ralf på bio för ett tag sedan och det visade sig att den gjorde starkt intryck. Hon kom ihåg cirka allt. NU KOMMER FLICKAN!!! MAN FÅR INTE GÅ PÅ ÄGGEN!!!

3 kommentarer:

Johan W sa...

Röjar-Ralf var kul tyckte jag och S. Vi såg den i fredags. Man blev väldigt sugen på godis... :)

hemvändaren sa...

Gud va jag saknar mitt badkar.

Maria sa...

Johan - visst blev man! Får ont i tänderna av den nästan.

Petra - jag förstår det. Speciellt nu.