torsdag 21 mars 2013

Dagen i plus

Morgonbestyren: 



Vaknade före väckarklockan, vilket ju är skönt. Hann både duscha, sminka mig och göra pannkakor innan jag fick väcka Bossa vid halv åtta. Det händer inte ofta längre #earlybird

Lämningen:



Lämnade Bossa i dagbarnvårdarnas gemensamma lokal och det är en jävligt arg backe upp dit från spårvagnshållplatsen. Börjar bli för tung för den backen, märker jag. Bossa var dessutom ledsen, för hennes ordinarie dagmamma var ledig och vikariemamman är sjukskriven, så det var ingen glad lämning.


Jobbdagen:



Drabbades av en jobbig insikt om att jag staplar för mycket på hög, efter att ha läst den här intervjun med en av mina idoler. Men lunchen var god och vår arbetsgrupp avslutade dagen med att gå på Röhsska museet, så trots initial ångest blev det en helt okej jobbdag.


Att komma hem och mötas i hallen av Bossa som säger: HEJ MAMMA, MAMMA DU HAR SÅ STOR MAGE:



Hade jag vetat hur härligt det skulle vara att ha ett barn att komma hem till hade jag försökt skaffa ett tidigare. Eller kanske inte, men gud vad härligt det är. 


Måla med akrylfärg med Bossa och Nils:
Bossa var lite väl övertänd först, men sedan gick det riktigt bra. Oväntat bra!


Att bada med Bossa och sedan kolla Bollibompa:




















Amen det är ju alltid mysigt.


Läggningen:



Nils fick ta över efter en timme. Tydligen kan jag inte natta mitt barn längre?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar