tisdag 5 mars 2013

Dagen i bilder

I dag var föris stängt och jag tog en semesterdag för att tisdagshänga med Bossa. Vi började med pannkakor och glass. 

Följt av tv-tittande för den lille, medan den jättestore skrubbade av köket och satte på en tvätt- och en diskmaskin. 

Sedan gick vi ut. Svampbob-ballongen skulle absolut med. 

Efter cirka tio meter ville hon såklart inte hålla i den längre, så då fick jag gå runt med den som en sinnessrubbad. 

Vi gick till Sjöfartsmuséet och hängde på låset. 

Ett tag var vi helt själva i småbarnsrummet. Bossa älskade det och gömde alla favoritleksaker av den händelse att andra barn skulle dyka upp. Ett inte helt sympatiskt drag, menmen. 

På väg hem handlade vi. 

Sedan värmde jag på söndagsmiddagen (kyckling och rotsaker + bearnaisesås) till lunch. Bossa ville dock INTE ÄTA, bara BLÅSA MJÖLKEN.    

Sedan skulle vi vila. Vi la oss båda två i storsängen och så läste jag Labans ABC-bok tills vi somnade. Eller ja ... jag somnade. 

Vaknade efter några minuter (sekunder?) av att Bossa stod med ALLIHOPA på golvet och sa att det var dags att gå upp. 

Det bryska uppvaknandet kändes som tortyr. Unnade mig kaffe + datta en stund. 

Sedan gick vi och hämtade ut paket. Och hem och lämnade paket. 

Ut igen. 

Till Naturhistoriska för att titta upp i rompen på ett får...

... samt presentera Karlsson för elefanten. HEJ JAG HETER KARLSSON, DU HETER PAPPAN.

Efter ett par timmar annonserade hon att det var dags att vila. Synd att hon inte hade det i sig lite tidigare.

Sedan hem och laga mat. Bossa stod bredvid och hällde vatten i olika muggar och burkar. 

När Nils kom hem från jobbet åt vi pastamiddag. 

Sedan öppnade vi paketen vi hämtade ut tidigare. 

Det var skor till Nils ...

Och väskor till mig. 


Bossa provade. 

Sedan badade jag och Bo och jag fick ligga kvar ett tag och dricka en non alcoholic och läsa i den här. 

Vi avslutade med Duplo. Sedan tillbringade jag en skön timme med att få Bossa att komma till ro och somna. Nu är det osthjärtan och Biggest Loser, serrni.

5 kommentarer:

SUSANNE sa...

Älskar hur Svampbob-ballongen alltid ska med. Känner igen det där.

Ser att det blivit fel i länklistan till min nya adress. Orkar du får du jättegärna ändra till http://hammarbysjostad.info/blogg/a-daisy-day/

Åker till Halmstad i helgen. Ni råkar inte vara där då? Kram Susanne

Olga sa...

Hahaha älskar att du gått omkring med en ballong en kall vårdag. Hoppas att någon inte såg Bossa och ba "ok?"

Anonym sa...

Jag skulle vilja vara Bossa för en dag, speciellt en ledig dag med mamman. Skönaste livet evva.

motvalls sa...

Alltså, jag har sagt det förr å jag säger det igen: ni hinner med så himla mycket på en dag! TVÅ museer på en å samma dag å du är höggravid liksom. Mycket imponerande.

Maria sa...

Susanne - vet inte om det är mig, blogger eller din adress det är fel på, men jag får det inte att funka. Har testat att skriva in adressen på alla möjliga vis.

Olga - hehe, som en tokig vuxen.

Elin - gulliga du. Det är nog dock ingen fest att hänga med mig jämt. Är rätt gnällig av mig. Speciellt nu när jag är så tjock.

Motvalls - kanske ska tillägga att vi bor väldigt nära båda muséerna. Men jo, lite som super-mom kände jag mig allt.