fredag 15 februari 2013

Men det är ju så typiskt jobbit när det inte är enkelt att göra rätt

Usch, blev precis påkommen av Försäkringskassan. De gjorde ett slumpartat stickprov och ringde min arbetsgivare för att kolla om jag verkligen varit hemma med sjukt barn. Det kunde dock inte den arbetsgivaren yttra sig om, eftersom jag inte jobbar där längre. Pinigt.

Till mitt försvar vill jag säga att jag verkligen försökt byta uppgifter om arbetsgivare på "Mina sidor", men inte lyckats. Jag har också en Facebookkonversation igång med Försäkringskassan to prove it. I konversationen syns att minst en av de i kundtjänsten inte kunde hjälpa mig.

Också: den lön som står registrerad på mig på Försäkringskassan är lägre än den jag har. Så det är inte som att jag tjänar på det här. Tvärtom, faktiskt.

Ändå känner jag mig som en superskurk nu.

2 kommentarer:

  1. Värdelöst, I know!
    Har försökt byta "tjänst" på Mina sidor i en evighet. Eller ja, när jag ibland kommer på det.
    Det går inte. Inte alls.

    Sen det där med att ändra sin inkomst. Orkar inte gå in på't...
    Fått tre olika bud från FK hur jag ska gå till väga.

    SvaraRadera
  2. Jamen precis - varför ska det vara så meckigt? En örker ju ej hålla på och krångla hela livet.

    SvaraRadera