onsdag 6 februari 2013

Listan

Jag gör som Ania och Sandra och massa andra och bloggar den där listan som går runt.

1. Hur gammal är du?
- 32

2. Hur gammal känner du dig? 
- 32

3. Vad har du gjort i dag? 
- Bara morgonbestyren samt åkt till jobbet än så länge.

Edit: detta gällde när jag påbörjade listan. Nu har jag även jobbat och ätit lunch.

4. Vilken film såg du senast? 
- The Queen of Versailles. Full av galenskap!

5. Vem ringde du senast? 
- En budfirma, för att kolla var min väska var.

6. Är du besatt av någonting? 
- Nja, nej. Usch, vad sorgligt. Jag har inga superintressen.

7. Är du rädd för blod? 
- Okänt blod som ligger till exempel på en offentlig toalettring kan skrämma mig lite.

8. Beskriv platsen du befinner dig på just nu? 
- Öppet kontorslandskap med soffor, mac:ar, pc:ar och svag housemusik i bakgrunden. Är på jobbet.

9. Kan du nämna fem statsministrar under 1900-talet i Sverige? 
- Ja, såklart. Vet ni vad som är gemensamt för allihop – oavsett vilka jag räknar upp? Ledtråd: svaret rimmar på ”alla har buk”.

10. Googlade du för att få fram svaret på föregående fråga? 
- Nej, behövdes inte.

11. Vilken färg är dominerande i din garderob? 
- Enhörningsspya. (Alltså alla färger.)

12. När vaknade du i dag?
- Först vid midnatt. Läste en stund och somnade om. Sedan vid fyra (vaknar alltid då, tror att Bubba gör något i livmodern vid den tiden) och sedan av väckarklockan 06:35.

13. Vilken är din favorithögtid? 
- Påsk. Weekendresans helg!

14. Vart i världen skulle du vilja befinna dig just nu? 
- På Denny’s diner i Seattle. Ätande frukost hela dagen.

15. Nämn en plats i världen du besökt som du aldrig vill återvända till? 
- Stockholms centralstation.

16. Hur vill du tillbringa din pension? 
- Med Nils och en strävhårig tax i Montmartre.

17. Vad lyssnar du på just nu? 
- Soul från någons dator i det öppna kontorslandskapet. En skrivare som tuggar ut papper.

18. Har du någon gång brutit ett ben? 
- Nej.

19. Vilka fem saker vill du inte vara utan i ditt skafferi/kyl? 
- Ägg, mjölk, mjöl, glass (pannkaksingredienser) och alkoholfri öl.

20. Vem är din favoritkändis? 
- Har nog ingen just nu.

21. Vad är du på för humör just nu?
- Glad och inte särskilt orolig för någonting.

22. Vilka världsdelar har du varit i? 
- Europa, Nordamerika, Asien.

23. Snarkar du? 
- Tror inte att jag gör det i vanliga fall, men nu när jag är gravid kan det visst vara riktigt illa.

24. Vilka yrken har du provat på? 
- Jordgubbsplockare, reklamutdelare, tidningsutdelare, vårdbiträde, skådespelare, lagerarbetare, memoryspelsförpackare, pingistränare, vattenverksarbetare, kundtjänstpersonal, bartender, gallupundersökare, lärare, hemtjänsten, reporter, projektledare, redaktör, copywriter, press- och PR-person.

25. Hur går du helst klädd? 
- Gamla klänningar.

26. Vilket stjärntecken är du född i? 
- Tvilling.

27. Vilket är ditt favoritgodis? 
- Haribonappar och mjölkchoklad.

28. Vad sa du senast? 
- ”Det är hemskt att vilja att tiden ska flyga, men nu vill jag det. Till mars eller så, i alla fall.”

29. Vilket var ditt bästa ämne i skolan? 
- Jag hade femmor i allt utom teknik och slöjd. #doktigkicka

30. Vad har du på dig just nu? 
- Mammabyxa, t-shirt med tryck som föreställer en fimpad cigg (Nils), gula Converse.

31. Vilken är din favoritaffär? 
- Pop Boutique är fin.

32. Vad har du för storlek i kläder? 
- 38 i ”vanliga” fall. Storlek 1 000 just nu.

33. Vad har du i dina fickor? 
- Inget.

34. Vad köpte du senast? 
- Ansiktstvätt (La Roche-Posay) och nässpray med mintsmak.

35. Hur många gånger har du flyttat? 
- 18.

36. Om du var fast ensam på en öde ö, vilka tre saker skulle du ta med? 
- En språkkurs i franska (gott om tid att lära sig!), salt- och vinägerchips, verktygslåda. 

37. Är du morgon- eller kvällsmänniska? 
- Just nu är jag en trötthelatiden-människa. När jag inte är gravid är jag nog som vassast under sen förmiddag eller tidig kväll.

38. Senaste filmen du såg på bio? 
- Den sista Twilight-rullen.

39. Har du blivit sydd någon gång? 
- Ja, i och runt vaginan. Det gjorde ungefär lika ont som att krysta.

40. Har du någon gång badat naken utomhus? 
- Såklart.

41. Vad åt du till frukost? 
- Kokt ägg, ostmackor, yoghurt, te och juice.

42. Hur såg ditt liv ut för tio år sedan? 
- Jag hade precis börjat plugga på journalisthögskolan. Var singel och ”prövade mina vingar” väldigt mycket. Bodde ihop med Ylva i Kvillestaden. Var ganska glad och pirrig inför framtiden, tror jag.

43. Har du någon gång åkt dit för fortkörning?
- Nej, jag kör o e r h ö r t defensivt. Helst inte alls.

44. Vem gjorde senast något extra speciellt för dig? 
- Nils när han i går kväll tog babymonitorn med sig, stängde dörren om mig och lät mig sova ostört hela natten.

45. Var lägger du din mobiltelefon när du sover? 
- Bredvid sängen.

46. Vad var det sista du åt? 
- Pastalunch.

47. Vilken tid är din väckarklocka inställd på? 
- 06:35. Nio dagar av tio vaknar jag dock av mig själv nu för tiden.

48. Är du blyg? 
- Ja, fast det märks nog inte.

49. När flög du senast? 
- I juli, hem från Korfu.

50. Har du någon tatuering? 
- Japp, en ödla på ena ankeln. Minne från mitt tonårsjag.

51. Har du varit med om en bilolycka? 
- Nej.

52. Har du något bevarat inom dig som ingen annan vet? 
- Jag hoppas det.

53. Vilken är den roligaste träningsformen?
- Racketsporter.

54. Har du några husdjur? 
- Nej.

55. Vill du gifta dig?
- Har redan gjort (i Las Vegas, det var jättekul).

56. Var växte dina föräldrar upp? 
- Falun och Degerfors.

57. Har du någon gång ringt polisen? 
- Jag tror inte det.

58. Vilka är dina största svagheter? 
- Jag är så jävla orolig och ängslig och lägger alldeles för mycket tid på att fundera på hur jag uppfattas.

59. Har du, eller har haft, något smeknamn? 
- Kallas för Mary av folk off-work.

60. Vad ska du göra imorgon? 
- Jobba, äta, sova, det vanliga.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Men nappar och mjölkchoklad!! Det är ju bara jag som äter det! Och du! Gillar du tutti frutti också (bara i ask, inte på påse)?

Maria sa...

Älskar Tutti Frutti! Fast både i ask och original-påse. Ej så mycket de övriga påsarna. Känns som att de slår knut på sig själva när de blandar i yoghurt in the mix.

Maria sa...

Älskar Tutti Frutti! Fast både i ask och original-påse. Ej så mycket de övriga påsarna. Känns som att de slår knut på sig själva när de blandar i yoghurt in the mix.

Ewonne sa...

Mmmmm, Haribonappar! Har för övrigt en helt sjuk Haribonappar historia. Here it goes: När jag var liten hade vi ett landställe där vi spenderade större delen av somrarna och min mamma hittade alltid på knasiga grejer när det vankades lördagsgodis, tex skattjakt med ritad karta. En gång hade hon fått tag på GIGANTISKA haribonappar, föreställ dig en härlig napp på ca 50 cm (jag veeet, helt sjukt!), som hon hängt upp i den stora eken i trädgården. Alltså, lyckan som bodde i mitt 10 åriga jag just då!!

Maria sa...

Ewonne - det var något av det finaste jag hört. Vilken mamma du har!