söndag 10 februari 2013

En söndag i februari, med Bo och Nils och Jessica

I dag började vi med välling i sängen klockan 7, i ett naivt försök att locka till sig lite mer sömn. Det gick inte. Duplodjuren kallade från vardagsrummet. 

När vi arrangerat giraffen, elefanten och lejonet på bästa vis handlade vi frukostgrejer.

Och åt. 
Sedan lekte vi jättelänge i Bossas rum. Det var kul. 

Kvart över elva ville Bossa "PELA MUNPEL FÖR PAPPA". Och vem var jag att neka henne det?

När pappan lämnat sängen gjorde jag det här. 

Bossa lunchade när jag badade och sedan la vi oss allihopa i storsängen och läste bok och vilade lite. Sånt mys, va.

Lite före två tog jag hem senaste avsnittet av det här ...

... och gick ut.

Jag träffade Jessica på Järntorget och tog en promenad med henne. Vi hamnade på en av Condeccosarna inne i stan och där åt jag linsoppa. 

När jag kom hem igen låg Bossa och pustade efter att ha åkt pulka med pappa. 

Jag gjorde mat till henne (värmde fryspizza i micron) som hon inte ville ha. Då fick hon äta honungsmackor och banan. 

Sedan larvade vi oss mest resten av kvällen. Nu hoppas jag att hon kan komma till ro och sluta hosta, stackarn. Hon var så trött när jag la henne att hon nästan somnade i sagan, men nu hostar hon som en lungsjuk inne i rummet. Hon har haft hosta i tre veckor nu och vi varvar Cocillana med Noscapine. Hur länge kan det hålla på?

2 kommentarer:

  1. Blir mycket imponerad av människor som kan sova så länge som Nils verkar göra. Och lite avundsjuk. Själv tycker en att halv åtta är rejäl sovmorgon.

    Och Edith har haft hosta sedan September. Joråsatteh.

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte heller sova så länge längre. Tråkigt! Känns som att en skulle må bra av en riktig genomkörarsovning ibland. Men jag kan inte.

    Nej, vad säger du? September? Stackars lilla! Och stackars dig!


    SvaraRadera