onsdag 27 februari 2013

Den svullna

Nådde en ny lägstanivå i dag på lunchen när jag spillde så mycket thaisås på mig att jag blev tvungen att köpa en ny t-shirt. Ser redan ut som ett svettigt härke för jämnan, men hel och ren kan jag åtminstone försöka vara.

Köpte min första gravid-tischa och insåg att ... jo, det finns en poäng med att handla på mamma-avdelnigen. Rätt skönt att ha en tröja som går ner över magen och inte visar den_stora_byxmudden som alla andra t-shirtar gör på mig nu. Även de jag lånar av Nils.

Men orka köpa en hel garderob med mammakläder. Gör någon det?

Jag står ut med att känna mig ful i ett halvår i stället. Och tittar på min garderob med fina klänningar med markerad midja som jag ser på de två flaskorna champagne som står i kylskåpet. Mmm, en dag ... mmm.

4 kommentarer:

Olga sa...

Jag köpte billiga klänningar/linnen på HM och tvättade ofta. :D

Eva sa...

Samma här. Några billiga överdelar blandat med lånat. Hoppas att jag klarar mig ett tag.

Maria sa...

Jag vägrar lägga mer än 99 kronor på gravidplagg, jag. Så jag tittar aldrig bortom HM:s reaavdelning.

Olga sa...

Klänningar på HM kostar 149:- och gravidstrumpbyxor från Åhléns var min favoritkombo!