lördag 23 februari 2013

Brunch, björn, barnmässa

I dag kunde jag i vanlig ordning inte sova länge trots att det var min sovmorgon. Avgrundshungern gjorde sig påmind redan vid åttarycket. Gick upp halv nio och brunchade med familjen. Äggröra, vegobacon, bönor, tomater, juice, kaffe, smoothie och Buzz Lightyear. 

Sedan sminkade jag mig lite extra och konstaterade att luggen blivit lång. Förresten: det som är suddigt i kanten på flera av bilderna beror på att uggleskalet till viss del täcker linsen. Det är fixat nu, men dagens bilder ser ut lite så här. 

Gjorde mig till med en klänning ...

... och gick ut. I bottenvåningen på vårt hus ligger en second hand-butik med barnprylar och barnkläder. Och i dag: en stor björn. 

Vi åkte till Korsvägen och Svenska mässan. 

Det var Baby- och barnmässa där i dag och det lockades med massa skoj för de små. Som ballonger ...

... provkörning av bilar ...

... scenframträdanden ...

 ... kanelbulle till lunch ...

... konstworkshop ... 

... mer ballonger (alltså lyckan var så himla stor när hon fick en Svampbob-ballong) ...

... relaxhörna ...

... gratis popcorn ...

... mer bilprovning ...

... och fria bananer i tevehörnan (Coops monter). Här syns delar av vårt sällskap för dagen: Widy och Mauritz. Ej i bild: Ylva. 

Vi handlade på Ica Focus på väg hem. Svampbob var med så klart. 

Köpte en del gravidrelaterade grejer. 

Nils försvann på öl med Jocke när vi kom hem. Han ersattes dock snabbt av Liselott. Vi delade en Snapple och skålade över att hon sålt sin lägenhet med brakvinst. 

Bossa tittade på Svambob med Svampbob under tiden. 

Fram till dess att det vankades matlagning. Då ville hon vara med. 

Sojakorv med bröd, blev det. Fattar inte att hon fick i sig en hel då hon åt följande under vårt mässbesök: två kanelbullar, två påsar popcorn, två bananer och en clementin. 

När Liselott gått byggde vi duplo på Bossas rum. 

Och när pappa kom hem målade vi naglarna. 

Alla Hellbjörnar fick fina naglar. (Fast mitt är sedan gammalt och börjar skavas bort.)

Vi avslutade med Shrek (andra filmen) och salta pinnar. Så himla fin dag. Nu hoppas jag att Bo kan komma till ro. Hör att Nils kämpar med läggningen. Hon är så övertrött att hon inte kan ta det lugnt. När hon sover ska jag och Nils äta chipotleburgare och förhoppningsvis hitta någon bra film att glo på. 

Inga kommentarer: